zondag 7 juli 2024

Gele Bak Top 100: 91-83


Het is van tijd tot tijd regenachtig in Uffelte. Nou en? Deze zondag zou Uffelte in het middelpunt van de belangstelling moeten staan maar ik heb niet de indruk dat het héél druk is dit jaar. 'Een uniek wandelgebied', staat op de borden. Nou goed dan, daar woon ik dan! Op de eerste zondag van juli vindt het Klaverblad plaats: Vier wandelroutes van elk tien kilometer in alle vier windrichtingen. De 'die-hard' kan een compleet klaverblad lopen als die wil maar het is ook mogelijk om afzonderlijke routes te lopen. Uiteraard ga ik geen geld betalen voor een wandeling dicht bij huis en dus is het evenement niet aan mij besteed. Een paar jaar geleden heb ik wel moeten lachen. Dan is er namelijk eenrichtingsverkeer op de wandelpaden. Want ja, een virus heeft ook een richtingsgevoel. Ik heb de afgelopen twaalf uur nagedacht over hoe ik de Gele Bak Top 100 dit jaar ga doen en eigenlijk bevalt me het systeem van vorig jaar ook wel. Dat zou betekenen dat jullie volgende week drie afleveringen krijgen. De twee weken erna twee afleveringen en op maandag 29 juli de nummer 1. Dan houden we de Top 100 weer binnen een maand. Vandaag de nummers 91 tot en met 83.

91. I Will Survive - Arrival (NL, Decca F 13026, 1971)

90. Take It Easy - Plastic People (NL, RCA Victor 74-16060, 1971)

89. She Came In Through The Bathroom Window - Joe Cocker (NL, Stateside 5C 006-91012 M, 1970)

88. Teeny Bopper Band - Catapult (NL, Polydor 2050 336, 1974)

87. Can't Take My Eyes Off You - Frankie Valli (Zuid Afrika, Philips Seven Single SSP 974, 1967)

86. Body-Talk - Baccara (Duitsland, RCA Victor PB 5635, 1979)

85. Seventh Son - Georgie Fame (NL, CBS 4659, 1969)

84. Just The Two Of us - Grover Washington Jr. (NL, Elektra ELK 12.514, 1980)

83. When I Need You - Leo Sayer (NL, Chrysalis 6155 079, 1976)

Alleen de nummers 91, 88 en 85 zijn uit 2023, de rest is dit jaar in de verzameling komen wonen. Arrival en Georgie Fame komen van dezelfde partij singles die ik vorig jaar juli op Discogs heb gekocht. Dan kan ik in dit kader ook nog melden dat ik vanmorgen een upgrade van de gebroken Herb Alpert heb gevonden. Uiteraard heb ik nog drie van deze handelaar gekocht. Plastic People komt uit het meest recente pakketje van Albert. Joe Cocker en Baccara heb ik in mei aangeschaft in Ruinen. Catapult heb ik vorig jaar gekocht in Beilen, Leo Sayer en Grover Washington in dit jaar op dezelfde plek. Tot slot komt Frankie Valli uit Zwolle. Op de Frankie Valli-single staat het prijslabel van drie euro en als ik me niet vergis hebben Georgie Fame en Arrival hetzelfde moeten kosten. Het zal mekaar niet ver ontlopen. Ik broed momenteel op een bericht over twintig jaar geleden, wellicht dat ik deze vanavond nog ga publiceren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten