zondag 14 juli 2024

Gele Bak Top 100: 82-74


Het geeft op zichzelf wel ruimte om de Gele Bak Top 100 uit te smeren over de komende weken. Nu kan ik het tenminste rustig aan doen met de 'Singles round-up', hoewel er op dit moment nog geen nieuwe aanwinsten zijn gearriveerd. Ik verwacht twee pakketjes met nieuwe releases uit Spanje en ik heb vorige week een deel ingelost bij Mark in Engeland. De zon speelt verstoppertje in Uffelte. Net als je denkt dat het uiterst fraai gaat worden, verdwijnt de lichtbron weer achter de wolken. Ik heb een heel klein boodschapje in Havelte, eigenlijk niet heel erg essentieel, maar anders wil ik straks wellicht wel een eindje wandelen. Gewoon een stukje met een hoofdletter H linksboven mijn hoofd, ofwel... een herhalingsoefening. Ik heb mijn zinnen op morgenmiddag gezet, dan lijkt het ideaal fietsweer te worden. Nu eerst de volgende negen singles uit de Gele Bak Top 100 van dit jaar. De verhaaltjes krijgen jullie over drie jaar. Als het meezit...

82. London Is Not Too Far - Hank B. Marvin (NL, Columbia DB 8326, 1967)

81. Get It - Urban Heroes (NL, Fleet 101.378, 1980)

80. View From A Bridge - Kim Wilde (Duitsland, Rak 1A 006-64757, 1982)

79. Fadeaway - Loz Netto (NL, 21 Records 21.011, 1982)

78. The Bangin Man - Slade (US, Polydor 2058 492, 1974)

77. Saturday Night - Bay City Rollers (NL, Bell NG 703, 1975)

76. It's Only Money Part 2 - Argent (NL, Epic EPC 1628, 1973)

75. Lady - Brotherhood Of Man (NL, Pye 45.PY.3138, 1974)

74. Love Lies - Ellert (Duitsland, RCA PB 41787, 1988)

De nummers 82, 81, 80 en 77 zijn sinds de jaarwisseling bij me komen wonen. Hank B. Marvin komt uit de vracht singles die ik van 45toeren heb gekocht in april. Urban Heroes zit in het pakket van Albert. Kim Wilde en Bay City Rollers komen beide van de vlooienmarkt in Ruinen op de zondag van Pinksteren. Loz Netto heb ik bijna een jaar geleden bij de kringloop in Meppel gekocht. Argent heb ik eveneens bijna een jaar geleden van Discogs gehaald. Ellert kom ik tegen in Emmeloord. Slade en Brotherhood Of Man komen uit Beilen en heb ik op twee verschillende momenten gekocht. Als ik de foto neem, valt me iets op bij Slade en dat wil ik even onderzoeken. Op de 'spindle' staat namelijk een stempel: 'Aberdeen College Of Education'. Het blijkt dus tóch Aberdeen in Schotland te zijn wat vreemd is omdat dit een Amerikaanse persing is. De plaat heeft vermoedelijk deel uitgemaakt van de lessen over het gebruik van komma's want eigenlijk is de titel 'The Banging Man' of 'The Bangin' Man'. Nee, het lijkt erop alsof de school een eigen drive-in show heeft of iets dergelijks. Ik ben helaas geen andere platen tegengekomen met dit stempel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten