maandag 31 oktober 2011

Eindstreep: oktober 2010


Voordat we gaan terugkijken op vorig jaar oktober, eerst een korte blik in de nabije toekomst. Hoewel de bewoners van de Rembrandtstraat vorige maand zijn ingelicht over de onmiddelijke verhuurstop en verhuispremie, denk ik dat ik hier nog wel ga overwinteren. Wél is er een kleine verhuizing op Soul-xotica. We hebben 'recenzeuren' alleen in maart gebruikt bij The Deaf. Vanaf komend weekend heet die rubriek 'recent gezeurd'. 'Recenzeuren' wordt volgend jaar een onregelmatig terugkerende rubriek over concerten die ik van 1992 tot 1998 kritisch heb mogen beoordelen.

Dan even over de Schijf van 5. Na zondag zijn er nog twee met woorden van het leesplankje. Daarna volgen zes zondagen met een Schijf van mijn persoonlijke favorieten uit twee maanden. Zondag 27 november beginnen we bij januari en februari en we ronden af op Nieuwjaarsdag. Vanaf 8 januari is er weer een verse Schijf. Telefoongeluiden, Suzanne in alle variaties, verscheidene dieren... Inspiratie té over!

Op woensdag 13 oktober 2010 schreef ik 'dat ik niet uit de kast kwam', maar de wereld, en vooral Soul-xotica, MOEST weten hoe 'vrouw' ik mij voelde. Op een ogenblik ging het mijzelf ook storen. Tegenwoordig maak ik mijn uitstapjes in alle rust en heb al een jaar geen spijkerbroek aan gehad. Verder deed ik eind oktober een opruiming van hoesjes die ik had gedownload, maar nog niet gebruikt. En ontstond heel spontaan 'kleur bekennen'.

1. California-Joni Mitchell (Kleur bekennen: blauw, 24-10-10)
2. Expo K'71-Hermann Gehlen (Sluikreclame, 18-10-10)
3. The Pyramid Song-Radiohead (Herhaalrecept, 10-10-10)
4. I Can't Help Myself-Kelly Family (Ken't niet helpen, 5-10-10)
5. Crazy In Love-Antony & Johnsons (Drama-Truus par excellence, 7-10-10)
6. The Story In Your Eyes-Moody Blues (Letters I've written, 14-10-10)
7. Days Of Pearly Spencer-David McWilliams (Opruiming 3, 21-10-10)
8. Red Chair Fade Away-Bee Gees (Kleur bekennen: rood, 30-10-10)
9. She Is Still A Mystery-Lovin' Spoonful (Opruiming 9, 29-10-10)
10. 12.30-Mamas & The Papas (Opruiming 8, 28-10-10)
* Afvallige van de maand: cd 'Cosmic Egg'-Wolfmother (Mama wat heeft u grote oren, 17-10-10)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten