vrijdag 28 augustus 2015

Week Spot: Freda Payne



Na lang beraad heb ik vanavond besloten dat Freda Payne maar de Week Spot moet zijn. Ik zit een beetje door de Week Spot-kandidaten heen, buiten enkele 'grote' artiesten en enkele die ik al eens anders aan bod heb laten komen. Freda Payne behoort tot die laatste categorie, maar het is sinds een paar maanden dat ik me oprecht ben gaan interesseren voor de b-kant van 'Band Of Gold': 'The Easiest Way To Fall'. Het begint bij een aflevering van 'Sample versus Original', een rubriek in Tuesday Night Music Club. Ik heb 'Odelay' van Beck centraal staan in '3 From 33' en ik draai in die show vooral originelen van samples die Beck voor dat album heeft gebruikt. Daar zit ook een 'breakbeat' tussen van dit Freda Payne-nummer dat mij tot dan toe geheel onbekend is. Achteraf gezien vind ik het de betere kant, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik 'Band Of Gold' te vaak heb gehoord. Op 11 april 2012 heb ik 'Geen centje Payne' geschreven en daarin doe ik de geschiedenis en ontwikkeling van Freda Payne uit de doeken. Omdat het me een beetje zinloos lijkt om in herhaling te vallen, doe ik deze week andermaal alleen een hoesje van de Week Spot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten