woensdag 31 juli 2019

Eindstreep: juli 2019



Stilte voor de storm? Ik zal morgen of overmorgen even kijken hoe de vlag erbij hangt op het schip. De ligfiets krijgt de grootste prioriteit maar ook wil ik een deel inlossen bij Mark. Toch is het best aangenaam geweest om een maandje iets rustiger aan te doen met de singles. Het heeft op Soul-xotica geleid tot een paar verhalen waar ik anders niet aan toe zou zijn gekomen en het gevoel is onbeschrijflijk als je na een paar weken 'droogstaan' weer tegenover een bak met singles staat. Het is een kick die ik in mijn grijze verleden niet bij een chemisch middeltje of een glas alcohol heb kunnen vinden. Deze maand heeft twee van deze momenten plus een tweetal 12"-singles van het internet. Dat maakt de 'Eindstreep' van vanavond.

Buiten de top tien om geef ik jullie altijd een paar getallen. Eentje daarvan is de hoeveelheid 'dubbele' singles. Soms zitten daar twijfelgevallen tussen. 'It's Five O'Clock' van Aphrodite's Child mag dan momenteel niet in de jaren zeventig-bak staan en toch moet ik de single ergens met fotohoes hebben. Die reken ik dus als 'dubbel'. Van 'Magical Mystery Tour' heb ik alleen de tweede EP (met 'The Fool On The Hill') en dus reken ik dit tot een 'nieuwe aanwinst'. In totaal zijn het 24 singles en tweemaal een single op 12"-formaat. Van de singles zijn er vijf voor de Blauwe Bak en tel ik negen 'dubbele' singles. Het is even zweten om een top tien samen te stellen en in dat geval moest het er als volgt uitzien:

1. My Back Pages-The Byrds

2. Give Me Some Emotion-Webster Lewis

3. Gonna Be Alright-Michelle David & The Gospel Sessions

4. It's In His Kiss-Betty Everett

5. Magical Mystery Tour-The Beatles

6. I Take It Out On You-The Stylistics

7. Version-Third World All Star

8. Groupie-Delaney & Bonnie & Friends

9. Let's Move And Groove Together-Johnny Nash

10. Hare Krishna Mantra-Radha Krishna Temple

Geen opmerkingen:

Een reactie posten