maandag 22 oktober 2018

Pitstop



'De leste moai dag van 't joar misschien'. Als de weerboeren het niet ontzettend mis hebben, kan afgelopen woensdag wel eens de laatste 'zomerse' dag zijn geweest. Vooruit... écht zomers is het niet en toch heb ik een zomers gevoel op deze dag. Dat heeft deels te maken met de terugweg van de vakantie in Sleen. Ik fiets dan over Hoogeveen en kom langs de kringloopwinkel waar ik woensdag groots inkopen heb gedaan. Ik heb bij Fluitenberg mijn zinnen gezet op het bankje waar ik regelmatig zit als ik daar langs kom. Op het moment zit daar juist een echtpaar en er zit niets anders op om door te fietsen. Even verderop parkeer ik de fiets om mijn blaas te legen, maar verder heb ik geen reden om me daar langer op te houden. Bij Gijsselte zie ik vervolgens dit bankje en strijk neer voor een rokertje. Omdat ik zin heb in koffie wil ik in Ruinen langs de snackbar waar ik ook meteen maar een warme lunch gebruik. Het is dit bankje dat ik woensdagmiddag meteen in het vizier heb. Ik neem een thermoskan koffie mee van huis en haal in Ruinen een paar broodjes. Hoewel het al later op de middag is, geniet ik desondanks van mijn late brunch in een fraai zonnetje en een frisse wind. 'Ik zou haast zeggen, ja, it mag wel zo'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten