woensdag 31 oktober 2018

Eindstreep: oktober 2018



Vorige maand heb ik de top tien samengesteld voor een foto op de trap, maar gezien ik de platen uit de 'Singles round-up' allemaal reeds heb laten zien, kies ik vanavond voor de gemakkelijke weg. Het is in ieder geval al een hele eenvoudige 'Eindstreep'. Alleen de singles uit Hoogeveen doen vanavond mee. Wicked Lester en de twee Cannonball-singles hou ik bewust even uit deze 'Eindstreep'. Ze hebben niet tot nauwelijks 'gespeeld' in deze maand en wellicht zien we die in december weer terug in de Blauwe Bak Top 100. Ik ga in ieder geval de platen bij Mark afrekenen en dat levert weer vijftien singles op. Albert gaat me verrassen met een lading singles en wellicht dat ik ook even mijn winkelmandje op Discogs eens ga afrekenen. Dat zou de eerste gospel van het jaar brengen. Oktober lijkt een 'zuinige' maand te zijn geweest maar het is vooral dat ik erg blij ben met de aanwinsten uit Hoogeveen. Ik 'hoef' opeens niet zo nodig naar een andere kringloop om méér te halen.

In de winkel besluit ik het bij vierentwintig singles te houden: Vier 'Singles round-up'-afleveringen van elk zes singles, dat klinkt als een goed idee! Van de 24 zijn er vijf die ik als 'dubbel' reken. Er zijn geen toevoegingen voor de Blauwe Bak in deze partij en dat is ook helemaal niet erg! Als ik dan nu een top tien moet samenstellen uit de overige negentien singles, dan ziet dat er zo uit...

1. Dog Days-Atlanta Rhythm Section

2. Steppin' Out-Joe Jackson

3. Teenage Lament '74-Alice Cooper

4. Born With A Smile On My Face-Stephanie De Sykes & Rain

5. Hot Havanna Nights-Albert West

6. Strange Magic-Electric Light Orchestra

7. History-Mai Tai

8. Up Town Top Ranking-Althia & Donna

9. Temptation-Heaven 17

10. Each And Everyone-Everything But The Girl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten