zondag 7 oktober 2018

Het zilveren goud: oktober 1993 deel II



Ik weet niet of ik het ergens heb genoemd op Soul-xotica maar in elk geval: De geplande verjaardagsshow van Wolfman Radio van vanavond is verplaatst naar volgende week. Ik heb het voor elkaar gekregen om Skype weer aan de gang te krijgen en nu worstelen enkele andere collega's met hetzelfde probleem. Ik had 'Het zilveren goud' gereserveerd voor de zaterdagavonden omdat het dan toch vaak niet van publiceren komt. Waarvan akte! Ik heb het weer eens een beetje gehad als ik om twee uur uit de lucht ga. Nu zit ik erover te denken om straks even te gaan fietsen. Ik heb op zichzelf nog een klein boodschapje te doen en Dwingeloo lokt me best wel aan. Ik weet niet of de camera mee gaat en of jullie vanavond nog een 'horizontaal zeven letters voorgeschoteld krijgen. Het is nu nog mooi licht en dus kan ik eerst wel even de foto nemen voor 'Het zilveren goud' en kan ook net zo goed het bericht schrijven. De woensdag is voor de langere verhalen, zaterdag is de foto met beschrijving. Vandaag zelfs zeven singles in plaats van zes. Beide Rare Earth-hoesjes zijn verpulverd en dus moet ik ze wel samen uit de bak halen.

1537 Distant Drums-Jim Reeves (Duitsland, RCA Victor, 1966)
1538 This Side Of Heaven-David McWilliams (België, Major Minor, 1968)
1539 Baby I Need Your Loving-Gladys Knight & The Pips (NL, Tamla Motown, 1969)
1540 I Know-Les Baroques (NL, Whamm, 1966)
1541 Don't Ha Ha-Casey Jones (Duitsland, Bellaphon, 1965, re: 1980)
1542 Born To Wander-Rare Earth (NL, Rare Earth, 1971)
1543 I Just Want To Celebrate-Rare Earth (NL, Rare Earth, 1971)

Van de bovenstaande singles hebben alleen Jim Reeves, Casey Jones en de laatste van Rare Earth een fotohoes. David McWilliams heeft langdurig genoten van de zonneschijn en 'golft' dusdanig dat ik mijn naald er niet aan wil opofferen. Dat verdient nog altijd een 'upgrade'. Gladys Knight zit sinds jaar en dag in de Blauwe Bak, hoewel dat tegenwoordig de reserve-Blauwe Bak is. Les Baroques heb ik een paar jaar geleden nog vervangen. Casey Jones is de man The Governors en ik vermoed dat de Bellaphon-opname later is gemaakt en wellicht zonder zijn originele Governors. Ik heb de single eveneens als een RCA Victor-uitgave van de midden jaren zeventig en deze is wél origineel. Hoewel de hoesjes hun beste tijd hebben gehad, zijn de singles van Rare Earth nog prima te draaien. 'Celebrate' heb ik in 2011 gekocht in de Duitse persing met fotohoes en deze draait nu geregeld in 'The Vinyl Countdown'. Over 'The Vinyl Countdown' gesproken: Vanavond opnieuw drie uren en nu artiesten en bands waarvan de (achter-)naam begint met de letter C. Dat is van elf tot twee 'onze tijd' op www.wolfmanradio.co.uk en jullie zijn uiteraard van harte uitgenodigd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten