dinsdag 31 mei 2011

De Eindstreep: mei 2010


Morgen begint een nieuwe maand, hopelijk met een frisse bundel internet van Hi. Ik geef toe dat ik het de afgelopen maand wat te gek heb gedaan met het internet, daar was de rekening ook naar, maar om mij nu te ontmoedigen door zo'n slechte verbinding te geven, zet evenmin zoden aan de dijk. Soul-xotica moet gewoon doorgaan! Aan het einde van de maand stel ik een top tien samen uit platen die ik in dezelfde maand van het voorgaande jaar heb behandeld, zoals nu die van mei 2010.

Een maand waarin Soul-xotica meer vorm kreeg. Hoewel er twee optredens werden gevierd, keek ik verder dan blauwe bak en dj-favorieten. De ongekroonde nummer 1 was hier vorige week nog te gast, vandaar de prent van 2.

De afvallige was snel bedacht. Ik dank Fursaxa voor haar invloed, ze heeft me naar ondermeer Marissa Nadler geleid, maar van háár muziek moet ik niks meer hebben...

Mijn top tien:
1. Caroline Goodbye-Colin Blunstone (voorlopig het laatste woord, 24-5-10)
2. Girl Don't Make Me Wait-Timebox (effe wachten nog, 30-5-10)
3. It's A Beautiful Day Today-Moby Grape (een echte klassieker behoeft geen single, 9-5-10)
4. Come And Get Your Love-Redbone (ik bid nie veur rooie bone!, 23-5-10)
5. Virgin-Brainbox (al lang niet meer maagdelijk, 20-5-10)
6. Apricot Brandy-Rhinoceros (alcoholisch sportdrankje, 19-5-10)
7. You And Him-Sophie Zelmani (Zelmania - de samenvatting, 18-5-10)
8. Someone Out There-Flirtations (roemen op oude teer, 7-5-10)
9. Stepping Stones-Johnny Harris (James LaSD???, 13-5-10)
10. Tell Her Johnny Said Goodbye-Jerry Jackson (ons plaatje!, 21-5-10)
* Afvallige van de maand: Fursaxa (niet een beetje off-topic, 9-5-10)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten