vrijdag 25 augustus 2023

Beeld uit het verleden: 25 augustus 2017


Als ik dinsdagavond zie dat ik op 22 berichten zit deze maand en dus weer op schema ben, geef ik mezelf even een schouderklopje. Nu iedere dag weer publiceren en we zingen deze maand probleemloos uit. Dan breekt woensdag aan. Ik heb me voorgenomen om donderdag in de weer te gaan met de laptop en deze geschikt te maken voor uitzendingen. Om een lang verhaal kort te maken: Dat gaat erg lastig worden. Wellicht dat ik in de toekomst toch nog eens ga bekijken of ik hem kan inzetten ten behoeve van de studio maar op dit moment is dat teveel werk. Dan besluit ik opeens door te pakken. Mijn desktop draait nog altijd op Windows 7 omdat ik een bloedhekel heb aan Windows 10, maar dan opnieuw... Het wordt steeds lastiger om je op het internet te begeven met een verouderd systeem en 7 wordt ook steeds gemakkelijker om te hacken. Ik heb dus een laptop besteld met Windows 10 die morgen zal binnenkomen. De desktop met Windows 7 wordt dan mijn uitzendcomputer. Ook heb ik woensdag een 'nieuwe' microfoon gekocht. Een Akai ACM-100 van omstreeks 1979, het model dat praktisch niet kapot is te krijgen. Hierbij is alleen het probleem dat het niet past in mijn microfoonstandaard. Plat op de desk is té laag en dus ben ik momenteel aan het denken aan een stevige verhoging welke me ook weer niet onnodig in de weg gaat zitten. Enfin, ik heb zondag voorlopig mijn laatste show gedaan en vrees dat het dit weekend ook niet meer gaat worden. Alle tijd voor Soul-xotica? Ik ga vandaag beginnen met een prentje uit het verleden.

In de jaren 2013 tot en met 2020 heb ik vakantie in deze periode en ik zoek bewust naar een vakantiefoto uit het verleden. We gaan opnieuw terug naar 2017. In dat jaar valt 25 augustus eveneens op een vrijdag. Ik ben woensdag gearriveerd op de camping in Sleen en maak deze vakantie gebruik van de huurfiets. Op donderdag heb ik mezelf aan het zadel laten wennen met een fietstocht in de omgeving. Vrijdag is de eerste 'lange' tocht. Ik ga deze dag terug naar Grolloo voor het Cuby & The Blizzards-museum. Op zondag zal ik de 'Op Fietse'-route doen. In 2017 moet ik een beetje 'zuinig aan' doen en dus zet ik op de camping een flinke pot koffie voor onderweg. Qua broodbeleg moet het iets zijn dat buiten de koelkast kan worden bewaard en wat geen rommeltje wordt (zoals jam). Zoals jullie kunnen zien staat in 2017 kokosbrood op het menu. De tweede keer in het Cuby-museum is op zichzelf nog wel een aanvulling op de eerste keer. Sinds de laatste keer is de promotiefilm van 'Appleknockers Flophouse' openbaar gemaakt en deze wordt daar vertoond. Philips heeft voor een avond een lokale kroeg overgenomen. De stamgasten, veelal oude boertjes, krijgen gratis drank en worden getrakteerd op stripteasedanseressen. Als de vrouwen en familie van de stamgasten ontdekken dat dit op beeld is vastgelegd, komt er een protest op gang welke ervoor zorgt dat Philips de film op de plank laat liggen. En dat is achteraf bezien wel te begrijpen. De boeren kwijlen bij het zien van de schaars geklede dames. De foto is genomen op de heenweg naar Grolloo. Ik ben dan ongeveer halverwege de camping en het museum en heb al een beetje last van zadelpijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten