dinsdag 31 januari 2023

Eindstreep: januari 2023


Tot slot de 'Eindstreep' van deze maand. De eerste paar weken lijkt er weinig 'eind te strepen', maar de bezoekjes van maandag en donderdag hebben dit rechtgezet. Voor de kersverse februarimaand moest ik maar weer eens een bedragje overmaken naar Mark en op een vrijdagmiddag langs het platenzaakje gaan aan het Prinsenplein. Of wellicht toch nog een tweede bezoekje aan Assen? We zullen het zien! Ik trap deze nieuwe maand af met totaal 58 singles en 4 'pre-orders'. Sugababes is besteld en betaald in december maar mag mee in dit overzicht. Van de 58 singles zijn 34 voor de Gele Bak, 9 voor de Blauwe Bak en heb ik 15 'dubbel'. Voor de goede orde: In het laatste geval heb ik ook de afwijkende persingen gerekend. Dat doe ik niet altijd, maar nu heb ik een goede reden. Dus niet de heruitgave van P.P. Arnold omdat ik beide singles apart heb en evenmin 'Dark Lady' van Cher omdat ik deze al jaren op een heruitgave heb. Lindisfarne laat ik wel toe, aangezien ik vermoed dat ik de Old Gold-persing voorgoed ben kwijt geraakt. De top tien van januari ziet er als volgt uit.

1. Fresh Air - Quicksilver Messenger Service

2. The Morning After - Maureen McGovern

3. Overload - Sugababes

4. Sleep - Little Willie John

5. Lady Eleanor - Lindisfarne

6. Rio - Michael Nesmith

7. The Snake - Al Wilson

8. Meet Me At The Station - Freddy King

9. Don't Let The Stars Get In Your Eyes - Lucille Starr & Bob Regan

10. One Night Stand - Magic Lanterns

Geen opmerkingen:

Een reactie posten