donderdag 30 augustus 2018

Sketches Of Sleen: zondag 26 augustus



Rustig op gang komen. Dat is alles dat ik heb gepland voor deze zondag. Ik ontdek maandag pas dat mijn gasflesje eigenlijk té leeg is om nog iets te verwarmen en dus is koffie drinken op de camping geen succes. Na de boodschappen bij de Albert Heijn wil ik bij het naastgelegen restaurant koffie drinken. Omdat ik wederom een diepvriesmaaltijd in de tas heb, lijkt het mij het beste dat ik deze eerst naar de camping breng. Als ik dan voordelig koffie wil drinken, kan ik ook beter naar het cafetaria gaan? Daar schuif ik aan voor een broodje kroket en twee koppen koffie. Ik voel me wat meer mans als ik op de fiets stap. Ik heb geen concrete fietsplannen en ga eerst maar eens naar Erm en het viaduct over naar Holsloot. Al gauw zit ik op de Saksenroute en dan herinner ik me de bordjes in Nieuw-Schoonenbeek van vorig jaar. Tot mijn grote verrassing leidt de Saksenroute mij langs alle bekende plekken inclusief het centrum van Coevorden. Na deze plaats geloof ik het verder wel en buig af richting Slagharen. Ik ga echter tot aan De Krim en ga dan richting Nieuwlande. In Geesbrug overvalt me het vakantiegevoel en ga ik eens lekker op een bankje zitten.

Hoewel het geen belachelijk groot eind wordt, krijg ik toch al snel last van vermoeidheid. Het is met name mijn kuitspieren welke gaan protesteren. Ik heb de voorgaande (koude) nacht niet zo fijn gelegen op mijn linkerbeen. Ik ga over Zwinderen naar Gees en Oosterhesselen. Daar koop ik het eerste ijsje van de vakantie. Zo ben ik ook weer mooi op tijd op de camping. Na de maaltijd heb ik nog wel even zin om een eindje te wandelen. Dat wordt het stukje over de Haerstediek (van de foto). Een stuk van Sleen waar de Blauwe Bak tot leven komt voor mij. Vergezeld door de mp3-speler heb ik op dit stukje muziek 'ontdekt' in voorgaande jaren en hoop hetzelfde te bereiken met de huidige mixen. De keuze voor de Week Spot is onder meer te danken aan de hoek Zetelveenweg, Haerstediek en Oldengaerde. Later meer daarover. Later op de avond gaat het regenen en dit zal me van zondag op maandag zelfs een tijdje uit de slaap houden. Desondanks ben ik keurig op tijd wakker en zet me schrap voor een héle lange fietstocht. Overigens heb ik zondagmiddag ongeveer vijftig kilometer gefietst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten