donderdag 31 mei 2018

Eindstreep: mei 2018



Vorige maand heb ik een uitvoerige aflevering van de 'Eindstreep' gedaan, maar vanavond hou ik het liever kort. Het post bezorgen is me vandaag niet zo goed bevallen. Ik heb de grootste moeite om naar huis te fietsen door de drukkende warmte en eenmaal thuis heb ik pijn in het hoofd. Ik ga in bed liggen en word een paar maal gewekt door de regen- en onweersbui die we hier hebben gehad, maar helaas wil het daarna nog steeds niet afkoelen. Even denk ik eraan om 'Afterglow' vanavond af te lassen, maar een kop koffie en een begin van een eventuele speellijst verder wordt dit bijgesteld. Ik ben net tien minuten geleden uit de lucht gegaan en nu wil ik even snel de 'Eindstreep' doen waarna ik mijn bed ga op zoeken.

Tienmaal een 'Singles round-up'. Met name het uitgebreide pakket van Albert is een aangename verrassing en vervolgens koop ik ook nog twintig singles in Havelte. Het kan zomaar zijn dat de komende maand weer 'rustig aan' wordt. In totaal zijn er 67 singles bij gekomen deze maand. Op de eerste plek staat de single die ik een maand geleden nog niet eens ken en welke écht mijn maand heeft gemaakt tot wat het is. Van de 67 singles gaan 7 de Blauwe Bak in en zijn er maar liefst 26 dubbele singles. Die gaan normaal gesproken niet mee in de 'Eindstreep', maar vandaag moet ik een kleine concessie toelaten. David McWilliams is immers het eerste exemplaar dat ik van start tot einde probleemloos kan draaien en dit nummer heeft nogal 'gespeeld' in deze maand. Die hoort dus helemaal thuis in de top tien. Dat ziet er als volgt uit.

1. Love Will Set You Free-Carrie Cleveland

2. Days Of Pearly Spencer-David McWilliams

3. Joanne-Michael Nesmith & The First National Band

4. Jesus Is A Soul Man-Lawrence Reynolds

5. D C T Dreams-Nick Nicely

6. How Long-Thelma Jones

7. Open Arms-Journey

8. My Girl-Madness

9. Foxy Lady-Crown Heights Affair

10. Don't Take It Away-War

Geen opmerkingen:

Een reactie posten