dinsdag 31 mei 2016

Eindstreep: mei 2016



Even denk ik dat ik met het schaamrood op de kaken de 'Eindstreep' moet doen, maar het valt achteraf gezien mee? Ik denk lange tijd dat ik april ben voorbij gestreefd in de zin van singles-aankopen, maar nee... ik ben onder de vorige maand gebleven. Slechts twintig singles verschil, dat dan weer wel. Zal ik maar niet gaan zeggen dat juni een 'zuinige' maand gaat worden? Dat strookt namelijk niet met de plannen voor morgen. Ik heb morgenochtend om negen uur een werkoverleg in Meppel en kan daarna 'tijd doden' tot drie uur. Op en neer naar Uffelte is geen optie en dus heb ik het plan een paar kringloopzaken in Zwartewaterland op te zoeken. Het zal prima fietsweer zijn volgens de regionale weerboeren. Op dit moment is nog één single 'onderweg'. Ofwel... daar heb ik me gisteren erg over opgewonden. Ik heb weken geleden verhuisservice aangevraagd. Dit is op 10 mei in gegaan. Ik weet dat er instanties zijn die nog niet van mijn verhuizing af weten en dus verwacht ik doorgestuurde post. Eén Discogs-aankoop is per ongeluk naar Nijeveen gestuurd omdat ik mijn Discogs-adres niet had aangepast. Ook die is, twee weken later, nog niet binnen. Het lijkt erop alsof het niet aan de lokale postbode is doorgegeven en dat mijn post nog altijd in Nijeveen wordt bezorgd. Donderdagmiddag ga ik nog eenmaal terug naar Nijeveen om de post te halen, PostNL heeft beterschap beloofd. Ik verwacht dan ook de Cookin' On 3 Burners daar aan te treffen. Ik heb deze dus niet opgenomen in de huidige 'Eindstreep', welke een verrassing is ten opzichte van eerdere edities.

Ik kan erg tevreden terug kijken op de eerste volle maand in Uffelte en dat heeft zijn weerslag in de singles. Het rondkijken voor spulletjes in huis brengt me bijvoorbeeld bij De Kring in Meppel en op fietstochten komen we ook langs mooie gelegenheden. De gele bak is andermaal de winnaar deze maand. In totaal koop ik in mei 81 singles tegenover 102 in april. Daarvan zijn zeventien 'dubbel' of ter vervanging. In april zijn dat maar liefst 28 singles. Met Cookin' On 3 Burners erbij kom ik op 30 Blauwe Bak-aanwinsten (inclusief vervangend exemplaar voor 'Fire' van The Ohio Players). In april is dat slechts eentje meer. Percentueel wint de Blauwe Bak dan toch nog ten opzichte van april? De nummer 1 noem ik al een 'kanshebber' in de betreffende 'Singles round-up' en ik kan ook niet anders concluderen dat dit de nummer 1 moet zijn van mei 2016. De sfeer van de plaat beschrijft precies hoe ik me de eerste maand in Uffelte ga herinneren. Dit moest de top tien worden.

1. Attention To Me-The Nolans

2. Pied Piper-Bob & Marcia

3. Take Hold Of God's Hand-The Psalms Of Joy

4. Stay Away From Me-Major Lance

5. Could It Be I'm Falling In Love-The Spinners

6. I Can't Take It Anymore-The Persians

7. Lead Me On-Pearly Gates

8. Sunny-Sam Baker

9. Glad I Knew Better-Howard Tate

10. Why Not Me-The Judds

Geen opmerkingen:

Een reactie posten