maandag 16 mei 2016

Fietsfotobui



Ach vooruit, we doen een inhaalslag. Afgelopen vrijdag is het vijf weken sinds ik de Pioneer heb opgehaald bij Nazca en de kilometerteller van 536 kilometer op nul is gezet. Onderweg naar het werk, bijna op de zaak, is de 1000 kilometer bereikt. Bijgaande foto toont 'het meisje' met 1100 kilometer en drie meter en dat is vanmiddag gebeurd. Inmiddels is ze onderweg naar de 1150 kilometer en met werkverplichtingen komt ze wel op de 1200 deze week. ,,We kunnen dát ook nog wel even omfietsen". Zo'n soort fiets is dit en dan tikken de kilometers hard aan. Vanmiddag heb ik bijvoorbeeld vrij ongemerkt 130 kilometer asfalt onder mijn stoeltje doen passeren. De wind is noordwest en daar moet ik zoveel mogelijk profijt uit zien te halen. In eerste instantie ga ik het westen en het noorden in: Via Steenwijk naar Oldemarkt en Driewegsluis. Daar ga ik de Rietlanden-route op, de 'LF-route' die ik in 2009 vanaf Holwerd heb gefietst. Ik weet dat deze in de buurt van Heerenveen kruist met de Flevo-route (Haarlem tot Groningen v.v.) en zou dan een stuk het oosten in kunnen. Vanuit Appelscha wil ik dan de NAP doen, maar dat loopt iets anders. Ik ben namelijk niet echt vroeg van huis gegaan en op de foto is het zes uur en ben ik 'nog maar' ter hoogte van Makkinga aan de Tjonger. Het is dan minstens een uur tot Appelscha en de NAP is té toeristisch om voor de duisternis in Uffelte te zijn. Ik heb nog steeds geen koplamp op de Pioneer en moest dit binnenkort eens aanschaffen. Niet dat ik 's nachts wil fietsen met de Pioneer, maar het kan handig zijn bij het schemeren. Even voor Oosterwolde moet ik dan toch maar van het fietsroutenetwerk en de LF-routes af en even korte metten maken naar Appelscha. Van daaruit ga ik door het Drents-Friese Wold naar Diever waarbij het tempo aldoor wordt opgevoerd. Even voor achten ben ik in Diever en daar trakteer ik mezelf op patat en een milkshake. Diever tot Uffelte is negen kilometer en dat doe ik in 20 minuten. Iedere keer als ik op sta uit de stoel voel ik de 130 kilometer in mijn knieën, vandaar dat ik nu de oogjes ga sluiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten