zondag 1 mei 2016

verhoesbui 5



De foto dateert van gisteravond, inmiddels is het ene en het ander veranderd aan de 'opzet'. De studio is ingericht en ik heb zojuist mijn 'House Warming Party' gedaan. Daarbij moet ik concluderen dat het rechterkanaal van mijn mixer definitief de geest heeft gegeven, maar dat had geen invloed op de (digitale) uitzending. Verder valt me op dat dit huis veel ruimtelijker is dan Nijeveen en dat hierdoor een kleine 'echo' hangt. Gezien ik de kamer niet ga vullen met bergmeubels en dergelijke is dat iets waar ik aan zal moeten wennen. Ik heb extra zacht gepraat in de microfoon en dit geeft volgens enkele luisteraars een fijn en 'sexy' geluid. Houen zo!

De eerste ochtend écht ontwaken in Uffelte. Een prachtige dag met zonneschijn en dus half-om-half buiten ontbijten en koffie drinken. Nadat ik de studio heb ingericht, pak ik om vier uur de Pioneer en scheur vijftig kilometer rond. Uffelte is vaak het startpunt geweest van een fietstocht, maar eerst moest ik dan twaalf kilometer fietsen vanuit Nijeveen. Nu merk ik hoe 'dichtbij' bepaalde plekken zijn. Ik ben over Rheebruggen en Ansen naar het Dwingelerveld gefietst. Via Lhee even lekker 'beuken' tegen de wind in tot Hoogersmilde en via het Drents-Friese Wold terug naar Diever. Daar heb ik mezelf getrakteerd op een patatje en een ijsje na. Om half acht ben ik weer terug in Uffelte. Komende vrijdag heb ik de Pioneer precies vier weken in mijn bezit en zit dan al ruim over de zeshonderd kilometer! Bij het weg fietsen staat de teller op 536 kilometer en dat is eveneens de totaalstand die ze vóór aankoop heeft gefietst. Van die 536 kilometer als 'verhuur/demo-fiets' ben ik dan al verantwoordelijk voor 150 kilometer. De 'lange dag', de show en de fietstocht maken dat ik nu slaperig ben en ik heb ook ambitieuze plannen voor morgen, vandaar dat ik nog maar een 'verhoesbui' in de aanbieding gooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten