vrijdag 26 maart 2010

hulde aan de hoesjesman!


Aan inspiratie heb ik geen gebrek, alleen kost het vinden van bruikbare jpg's van Nederlandse fotohoezen enige moeite. De Ebay- en Marktplaats-foto's zijn vaak té minimaal, bovendien ben ik kritisch en wil geen ruimte om de hoesjes heen hebben. Maar ik kan weer even vooruit, dankzij
www.singlehoesjes.nl

Peter De Klerk verzamelt al dertig jaar singles en heeft vijfduizend fotohoesjes online staan. Twaalf pagina's Google Afbeeldingen doorgespit op zoek naar 'Medicated Goo' van Traffic en geen resultaat! Op singlehoesjes.nl Traffic ingetoetst en klaar is Kees. Naast bovenstaande van The Flirtations heeft hij nóg een Nederlandse single van de meiden, waarvan ik het bestaan niet wist. The Flirtations wordt vast nog eens behandeld, maar dan met de hoes van 'What's Good About Goodbye My Love'. Die heeft Peter niet staan, maar we blijven zoeken!

Wat bovendien erg gepast is, is dat de hoesjes niet in Mint-staat zijn. Dat zijn de meeste in mijn collectie ook niet. Een beetje 'ringwear', een klein krabbeltje van de eerste eigenaar of een minuscuul scheurtje... Het voegt voor mij alleen maar extra waarde toe, een single die heeft geleefd, veertig jaar ouder is geworden en al die jaren voor heel veel luistergenot heeft gezorgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten