donderdag 11 maart 2010

even slikken...


Op de zoektocht naar jpg's van fotohoesjes kwam ik bij 'Walk Away Renee' bovenstaande foto tegen van mijn gewaardeerde blogspot-buurman Tiny Tide. Een verhandeling over de (originele?) versie van The Left Banke. Die staat er vrij onduidelijk bij in de Engelse Old Gold-uitdossing uit de late jaren zeventig. Maar natuurlijk eist dat oranje tosti-ijzer alle aandacht op?

Nee. Penny lust geen brood, maar verorbert wel vinylsingles. Penny is een platenslikker, de walkman onder de platenspelers. Een paar jaar geleden werd zo'n oranje Penny aangeboden op Marktplaats. Op een dergelijk moment krijg ik altijd last van een ongezonde hebberigheid. Het hoogste bod van, geloof ik, zeventig euro stond al een tijdje. Ik besloot maximaal in te zetten. 120 euro. Drie dagen later was de advertentie verwijderd zonder dat ik bericht van de verkoper had gehad. Verkocht voor zeventig euro! Bij nader inzien is dat al een heel bedrag. Natuurlijk is het een exotisch stuk vintage design, maar wat als de naald vervangen moet worden? Of de stroomtoevoer kuren krijgt? Dan heb je een duur tosti-ijzer! En toch... Als ik naar de foto kijk, word ik weer net zo hebberig. Zwijmel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten