maandag 12 september 2022

Vakantiegroet uit het verleden: 2022


Ach vooruit, ik heb wel plannen voor een bericht maar eigenlijk niet zoveel zin om te schrijven. De vakantie is officieel ten einde hoewel woensdag pas de eerste werkdag is. Het is een vakantie geworden met een dubbel gevoel. Als we het dubbele gevoel loslaten en puur kijken naar de vakantie dan is er weinig aan te merken. Ik heb vier waardevolle fietsdagen gehad. Het weer is uitzonderlijk geweest voor de tijd van het jaar. Precies alles goed! Warm genoeg voor korte broek en t-shirt en tegelijk een klein beetje zijwind om het koel genoeg te houden. De fietstocht van de vrijdag is de meest ultieme beleving geweest. Vandaar dat ik een foto uit het archief heb gepakt van deze tocht. Ik vraag mezelf nog steeds af waar ik de energie vandaan heb gehaald en kan ook tevreden concluderen dat het erg verstandig is geweest om in de buurt van Heerenveen een flinke hap te eten. Daar heb ik op het laatste stuk alleen maar profijt van gehad. De foto is genomen bij de ingang van De Veenhoop en tien minuten vóór het eerste pontje van de dag. Waarom ik na Earnewâld ben doorgefietst naar Warten is nog wel een puntje want ik had immers ook via De Burd rechtstreeks naar Grou kunnen fietsen. Een paar dagen later laat een Facebook-vriend zien dat ook dit veer nog altijd in de vaart is. Persoonlijk ken ik De Veenhoop vooral van het gelijknamige festival. Ik ben er nooit geweest maar mijn kameraden uit Hommerts gaan bijna ieder jaar. Hoewel de omgeving erg lijkt op die van De Wieden (en dat beduidend minder ver van huis is), is het prachtig om te fietsen en kan het nog best eens op herhaling. Nu sluit ik echter de vakantie af en ga terug naar de dagelijkse beslommeringen. Ook al betekent dat op dit moment het opzoeken van het nachtverblijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten