vrijdag 30 september 2022

Eindstreep: september 2022 deel I


Omdat ik ergens verwacht dat ik volgende maand ook een deel ga inlossen bij Mark wil ik de Blauwe Bak-singles van deze maand apart behandelen in de 'Eindstreep'. Het gaat echter niets worden om nu nog alle platen te beluisteren en een haastig oordeel te maken. Dat ga ik dus volgende week of over twee weken op een avond doen. Hoewel het vandaag helemaal geen verkeerd weer is, dwalen mijn gedachten een paar keer af naar vier weken geleden. Toen ben ik naar Earnewâld en omgeving geweest. Het is een bekend gegeven voor mij omdat ik altijd 'laat' vakantie heb, maar het contrast met een maand later is altijd groot. In de 'vakantieweek' zouden ook singles moeten voorkomen maar helaas loopt dat anders. Op maandag sta ik in Emmen voor de dichte deur. Op woensdag had ik oorspronkelijk naar Gaasterland gewild en zou Molkwerum (waar ik in 1997 de scooter heb gekocht) een plek zijn om een paar singles te halen als 'souvenir'. Ook een ritje naar Assen ligt nog altijd in de peiling. Wellicht dat ik dit nog eens op een maandag met de bus ga doen. Als de vakantie voorbij is, lijkt het een karige maand te worden met de singles. Mark stuurt me 41 singles en daarmee is de Blauwe Bak de winnaar deze maand. Verder kan ik de Gele Bak aanvullen met 36 nieuwe titels en zijn er 6 dubbele singles. Van de zesendertig zijn de volgende tien momenteel het meeste favoriet.

1. How Does It Feel - Slade

2. So Long - Fischer-Z

3. Something's Jumpin' In Your Shirt - Malcolm McLaren

4. Saw A New Morning - Bee Gees

5. You Came - Kim Wilde

6. Silvery Rain - Cliff Richard

7. Tragedy & Mystery - China Crisis

8. Kings Of The Wild Frontier - Adam & The Ants

9. Romeo - Petula Clark

10. Why - Yoko Ono/Plastic Ono Band

Geen opmerkingen:

Een reactie posten