zaterdag 14 oktober 2023

Enkeltje retour


Mijn voorvrouw in Steenwijk is de enige die blijkbaar de datum moet op zoeken. 'Het is vandaag de dertiende', zegt ze na een paar seconden. 'En het is inderdaad een vrijdag'. Mijn consulent en andere baas vatten de datum wel meteen. Ik heb doorgaans geen bijgeloof voor wat betreft vrijdag de dertiende maar gisteren is desondanks een soort van 'ongeluksdag' geworden. Het enge is ook nog dat ik het hele ongeluk kan verklaren, behalve dat ik door heb wat er op dat ene moment gebeurt. Het is een voortvloeisel van de aangeboren vertraagde motoriek. Ik kan niets, maar dan ook helemaal niets, op de automatische piloot doen. Geheid dat het mis gaat. Vooral als ik erg veel behoefte heb aan slaap, wordt het erg gevaarlijk voor mij. Ik denk dat dit vrijdagmorgen ook het geval is geweest. Nadat ik hier heb gepubliceerd, kijk ik nog een paar video's en halverwege de laatste begin ik het zwaar te krijgen. Ik moet naar de wc en sta na de video op en loop op de automatische piloot naar de deur. Ik open de deur en stap de gang op en draai me om om de deur te sluiten. Dat is het moment waarop het mis gaat. Ik heb de rechtervoet blijkbaar verkeerd neer gezet en zo tol ik op het ene been en dreig te struikelen. Ik blijf overeind maar voel meteen dat het rechts beneden helemaal mis is.

Hoe mis? Nou, het doet pijn maar verder is er niet veel aan de hand. De zwakke enkels achtervolgen me al mijn hele leven en ik ben té vaak echt over mijn enkels gegaan om hierbij te denken dat ik over mijn enkel ben gegaan. Het heeft wel een flinke opdonder gehad. Ik meld me vrijdagmorgen dan ook maar ziek en doe het de hele dag rustig aan met de voet zoveel mogelijk horizontaal. Ik vind in mijn tas nog een blik knakworsten en heb een paar sneetjes brood en dat moet maar mijn avondeten worden. Vandaag móet ik eruit. Niet om te werken maar wel om voedsel binnen te halen. Toch stel ik de gang naar de winkel aldoor uit en ben op het laatst genoodzaakt om chinees te halen. Sinds ik weer thuis ben, merk ik dat het enkel dat niet zo'n fijne actie heeft gevonden. Dat terwijl hij net weer een beetje was gaan kalmeren. Ook het sjouwen met platenbakken is momenteel niet zijn hobby en dus moet ik zien hoe ik het morgen doe. Voor 'The Vinyl Countdown' moeten immers drie bakken van zolder naar woonkamer worden gebracht. Morgen moet ik hoe dan ook echt even naar de winkel want ik kan niet iedere dag chinees of shoarma eten. Eens zien hoe hij daarop gaat reageren. Van mij mag hij nu wel weer retour naar de afzender.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten