dinsdag 31 oktober 2023

Eindstreep: oktober 2023


De tijd vliegt. Het is twee maanden geleden dat mijn vakantie begon en over twee maanden is 2023 alweer verleden tijd. Qua platen ben ik deze maand ook weer flink tekeer gegaan en dus kan ik jullie twee top tien-lijstjes presenteren. Ik ben van plan om binnenkort nog eens naar Beilen te gaan. Ik heb immers de andere kringloopwinkels ook nog niet bezocht en bovendien wil ik nog wel eens door de bak singles die deze maand zorgt voor de Gele Bak-top tien. Laten we ook maar eens beginnen met deze Gele Bak. In totaal kan ik 39 singles toevoegen. Daar heb ik de dubbele en eventuele Engelse persingen niet bij gerekend. Als ik daaruit een top tien moet kiezen, zou deze er als volgt uit zien.

1. Wanted - The Dooleys

2. Ghetto Heaven - The Famly Stand

3. I Was Made For Dancin' - Leif Garrett

4. Rough Justice - Bananarama

5. Queen Of Hearts - Dave Edmunds

6. Watching The River Run - Loggins & Messina

7. My Oh My - Sad Café

8. Reggae Motion - The Aces

9. French Kiss - Lil Louis

10. Requiem - Slik

De Blauwe Bak is deze maand echter de winnaar met maar liefst 49 nieuwe aanwinsten. Verder zijn er van deze maand nog tien platen onderweg hoewel 'Warpaint' van The Monophonics officieel pas op 17 november wordt uitgebracht. Er zijn totaal 17 singles die ik als 'dubbel' reken en dan komt het rekensommetje uit op 115 singles in totaal. De top tien van de Blauwe Bak ziet er als volgt uit.

1. Beautiful Things For You - Cortez Greer & The Lifters

2. Make Love To Me - Maxine Brown

3. Put A Little Love On Me - Delegation

4. I Was A Boy - Billy Shields

5. Let Love Fill Your Heart - Meditation Singers

6. Oo Wee Baby I Love You - Fred Hughes

7. Reeling - Say She She

8. The Second Time Around - Shalamar

9. Shadows - Smith & The Honey Badgers

10. I Can't Make It - Alvarez

En de laatste is afgelopen zaterdag binnengekomen en zal ik in een volgende 'Singles round-up' nader aan jullie voorstellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten