woensdag 31 januari 2018

Eindstreep: januari 2018



Als mijn plannen een beetje doorgang kunnen vinden, zou ik de komende maanden raak kunnen 'Eindstrepen'. Hoewel ik bescheiden wil beginnen. Misschien dat ik een paar 'big wants' van dit moment ga binnenhalen. Nee, er is maar eentje die al jaren op mijn verlanglijstje staat en waar ik nu eens voordelig aan kan komen. De andere platen zijn redelijk recente ontdekkingen maar maken dat ik geen maanden of jaren meer kan wachten. Hopelijk volgende maand en dan ook het eerste deel van de reserveringen bij Mark. Voor de rest hoop ik dat de kringloopwinkel in Meppel nog wat 'voorraad' heeft want ik weet niet of ik weer tien-of-meer singles uit deze selectie wil halen. Het heeft deze maand in ieder geval de 'Eindstreep' gered. Voordat ik het boek sluit over de eerste maand van 2018, mag ik nog eenmaal genieten van de singles-aankopen.

Eerst de traditionele statistieken. Deze maand levert me veertien singles op. Bij Oscar Harris kan ik aanvullen dat het een andere kleur label heeft en daardoor evengoed in de jaren zeventig-bak mag staan. Toch reken ik deze tot een 'dubbele' single alsook The Stampeders. Die doen dus niet mee in de 'Eindstreep'. Johnny Dumar, de eerste single van 2018, staat inmiddels in de reserve-Blauwe Bak (ten koste van 'Feel Like Makin' Love' van Roberta Flack dat sinds het eerste begin in de Blauwe Bak heeft gestaan). Als ik een top tien moet samenstellen over de rest zou deze er zó moeten uit zien. Let wel... dit kan over een paar uren of na een paar dagen compleet veranderen!

1. Sorry I Love You-Murray Head

2. When We Were Young-Bucks Fizz

3. Take Care Of Yourself-Level 42

4. Nobody In This World-Johnny Dumar

5. Face Of Love-D.C. LaRue

6. Still In The Game-Steve Winwood

7. Hey You-The Start

8. Baby Get It On-Ike & Tina Turner (andere b-kant en mag dus tóch meedoen)

9. You Can Have It-Robert Palmer

10. It Takes Two To Tango-Richard Myhill

Geen opmerkingen:

Een reactie posten