maandag 15 januari 2018

(Kn)uffelt(j)e: Maandag 15 januari 2018



Van 'horizontaal zeven letters' of 'verticaal vijf letters' is gisteren niets gekomen. Jammer maar helaas, want het is erg fraai weer voor een buitenactiviteit. Ik heb afgesproken met een kennis dat ze me om drie uur 's middags zou bellen. Het heeft iets te maken met 'muziek zoeken' en dus is het van belang dat ik thuis ben. Ik zie met lede ogen aan hoe het vier uur wordt zonder dat de telefoon over gaat. Pas om zeven uur krijg ik een telefoontje. ,,Het hoefde niet meer". Enerzijds blij omdat ik niet zo had uitgekeken naar deze 'zoektocht', tegelijk een beetje een katergevoel over de 'verloren' zondag. Zeker als ik vanmiddag door de storm en regen naar Meppel fiets. Dit is pinda's vergeleken met wat ons donderdag te wachten staat: Windkracht acht! In de vooruitzichten op de langere termijn bestaat zelfs een mogelijkheid voor sneeuw in de volgende week. Nee, het voorjaar is nog een eind weg! Het is dus ook niet de tijd om de korte broek aan te trekken en bruin te worden op het strand van Uffelte. Ik heb wel eens van het strandje gehoord, maar wist nooit waar het zat. Ik hoop niet dat het hele dorp uitloopt voor dit strand want dan wordt het dringen. Het zal vooral het domein zijn van de jongelui, denk ik zo. De advertentie wordt steeds mooier: Rietgedekte boerderij aan de rand van een rustiek Drents dorp, bos en heide op loopafstand en circa anderhalve kilometer naar het strand. Ik ga hier nog héél lang vakantie vieren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten