vrijdag 31 juli 2020

Eindstreep: juli 2020


Ik had Mark eigenlijk beloofd om de rest van de reserveringen deze maand te betalen, maar dan opnieuw: Als ik even een paar weken wacht hebben we in augustus in ieder geval ook weer de 'Singles round-up'. Deze maand staan de singles van Albert dus helemaal in de schijnwerpers. Ik ben nog steeds niet bezig geweest met een top tien-lijstje. Ik heb eerst de 'dubbele' en de Blauwe Bak eruit gefilterd. Voor wat betreft de 'dubbele' singles... ik heb ze afgelopen zondag op de plekken gezet en daarbij zijn de meeste platen vervangen door de nieuwe aanwinsten. Bij de 'dubbele' platen tel ik eentje extra: 'Everything's Alright' van The Newbeats heb ik immers al in 1992 gekocht maar ik ben dat exemplaar kwijt geraakt. Bij de 'Eindstreep' ga ik het dus toch als 'dubbele' plaat rekenen, zeker omdat de plaat reeds in de papieren kaartenbak staat.

Dat zijn dan 38 dubbele singles. Ook Tin Tin heb ik hierbij gerekend. Deze heb ik namelijk al in de Amerikaanse uitdossing en ook deze staat in de papieren kaartenbak. Opnieuw een plaat die ik al in 1992 heb gekocht. Zes singles voor de Blauwe Bak waarbij ik moet vermelden dat ik El Chicane alsnog aan de reserve-Blauwe Bak heb toegevoegd. Ik heb het een beetje moeilijk met de plaat bij het schrijven van het bericht. Johnny Adams, Ann Cole, Eddie Holman, James & Bobby Purify en Vicki Sue Robinson hebben de koffers gehaald. Er blijven dan 25 singles over die mee tellen in de 'Eindstreep'. Totaal kom ik dan uit op 69 singles. Met de singles van Mark had ik dan bijna op de honderd gezeten en dus is het wel verstandig om deze gescheiden van elkaar te houden. Nu ga ik me eens buigen over een top tien.

1. Hand Me Down World - The Guess Who

2. Bangla Desh - George Harrison

3. Goodbye My Love - The Searchers

4. Sweet Maxine - The Doobie Brothers

5. Never Gonna Let You Go - Vicki Sue Robinson

6. In The Country - Farmers Boys

7. The Sun Ain't Gonna Shine Anymore - The Walker Brothers

8. High Again - Daddy Longlegs

9. Writing On The Wall - Hazel O'Connor

10. California Calling - Fickle Pickle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten