woensdag 27 augustus 2014

G van genieten



Het idee van de foto's met de steekwoorden bestaat al weken. Ik had thuis zelfs al een paar steekwoorden bedacht. De definitieve vaststelling van de letter G is pas gisteravond ontstaan. Want... hebben we genoten? Volmondig ja! In deze zeven (korte) berichten zal ik aan de hand van de steekwoorden stukje-bij-beetje mijn weekje Limburg uit de doeken doen. Omdat Blogger in het overzicht de meest recente bovenaan zet, begin ik bij de G. De beginletters van de berichten vormen een woord. (De foto toont precies zo'n plekje op de camping waar ik mijn tent had staan. Mijn tentje is namelijk een 'stukje' kleiner dan die op de foto...)

,,Geniet je nog wel?". Bij ieder telefonisch contact met mijn moeder kwam steeds weer deze ene vraag. ,,Natúúrlijk geniet ik", liet ik dan weten en daar is geen woord Frans bij! Zeker vorig jaar heeft een nieuwe betekenis gegeven aan het woord 'vakantie'. Niet alleen maar inspanning, maar ook ontspanning wanneer ik dat wil. De afgelopen vakantie is ietsje 'actiever' geweest, maar alles is weloverwogen gegaan. Er zit geen enkele activiteit tussen die móest gebeuren omdat het 'zo leuk lijkt op papier'. Niet de schaamte die ik bij de fietstocht in 2010 had als ik het eens een dagje rustig aan had gedaan.

Ik heb genoten in mijn tentje, op de fiets en bij diverse uitspanningen. Beide objecten welke ik op mijn 'to do'-lijstje had staan, heb ik tijdens het verblijf genoten: 'Kaffee-mit-Kuchen' en vlaai. Er is zelfs nog een derde bij gekomen: Vlaamse friet met tartaar. Buiten een mager patatje op donderdagavond heb ik iedere avond bij de tent gegeten en vooral op vrijdag was het bijna gastronomisch. Dat is ook een G. G had ook voor gasflesje gekund, want dit ding heeft mijn plan voor vrijdag in de war gegooid, maar achteraf gezien heeft het zo moeten zijn. Genoten? Volmondig 'ja'. Ik hoop dat de komende zes berichten dit zullen bevestigen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten