vrijdag 17 maart 2023

Week Spot: The Caprells


De achterstand blijft groot maar ik ga weer een poging wagen. Eerst maar met de aankondiging van de nieuwe Week Spot. Daar ben ik vrij snel mee klaar want 'Deep Love' is in 2015 al Week Spot geweest en daarmee heb ik het meeste verteld over The Caprells dat ik kan vinden. De herinnering aan de vakantie in Limburg ligt nóg verder achter me en dat zou ik eerst moeten doorbladeren, wil ik met een verhaaltje hierover komen. Feit is dat ik beide singles van The Caprells heb leren kennen middels een Engelse podcast welke ik vooral tijdens deze vakantie in Limburg heb beluisterd. Ik zie nu trouwens op 45cat dat het méér heeft gedaan dan alleen 'Hey Girl/Deep Love' en 'Dottie's Party/What You Need Baby' maar de zoektocht qua Caprells lijkt momenteel even ten einde. 'What You Need Baby' wordt in 1976 eerst uitgebracht op het eigen Bano-label en kort daarop tekent de band bij Ariola-America dat e plaat een rechtstreekse release geeft en nu met een goede distributie. De single heeft zowaar nog in de Billboard gestaan en in een run van zes weken nummer 87 bezocht. De Week Spot van deze week is dus 'What You Need Baby' van The Caprells uit 1976.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten