woensdag 19 oktober 2022

Week Spot: Jerone Roy


De taxi arriveert ongeveer over een uurtje want de bussen hebben besloten weer eens te staken. Bovendien is er geen treinverkeer tussen Meppel en Heerenveen en dat zorgt alleen maar voor meer overlast. Ik had gisteravond nog wel willen publiceren maar denk dat ik nog verder het internet op moet om te speuren naar informatie omtrent Jerone Roy. Tja, meer achtergrondinfo dan de summiere details op de Epsilon-pagina is helaas niet voor handen. Het wordt dus een fotootje met de paar details die ik ken. Jerone Roy brengt in 1976 voor het eerst 'Hey, You Got Me In A Daze' uit op het Money Mountain-label. Het is geen verkoopsucces om het mild uit te drukken. Tegenwoordig is de kans groter dat je een zuurstokroze Bugatti tegenkomt op Marktplaats dan een originele Money Mountain van Jerone. Overigens gebruikt hij in 1976 enkel zijn voornaam. Jerone is een gevierd zanger, volgens de informatie van Epsilon, die zijn weg van Texas naar Hollywood weet te werken en weer terug. Want Jerone is tegenwoordig actief als Jerone Roy en heeft zijn zangtalenten opgedragen aan de Here. Een van zijn meest recente succesnummers heet dan ook 'God Is So Much Bigger Than Covid 19'. Tja, dat hoef ik niet te horen en hou het maar bij dit obscure plaatje uit 1976 dat 'schoon' is gebleven van de lofprijzingen. 'Hey, You Got Me In A Daze' van Jerone Roy mag deze week de Week Spot zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten