zondag 9 oktober 2022

Negen-tien-elf jaar later


Zodra ik op publiceren heb gedrukt en kijk hoe het bericht eruit ziet op de voorpagina, valt me de datum opeens op. Zondag 9 oktober 2022. In 2011 viel de 9e oktober eveneens op een zondag. Negen-tien-elf. Ik heb sinds 20092009 iets met deze datums gekregen. Op de tiende dag van elfde maand in het twaalfde jaar van de 21e eeuw begin ik dan ook met mijn radiouitzendingen. Daarover volgende maand méér als ik het tienjarig jubileum ga vieren. Op negen-tien-elf maak ik een fietstocht en ik ga kijken of ik daarover heb geschreven op Soul-xotica. Jazeker! Alleen valt de foto me tegen. Ik gebruik het hoesje van 'Why' van The Cats bij dat bericht terwijl ik me kan herinneren dat ik een foto heb gemaakt met de Nokia. Die moet ik dan vervolgens op Facebook zien te vinden en, ja, daar heb ik hem op 10 oktober 2011 geplaatst. Ik ga deze dag met de fiets in de trein naar Nijverdal. De tocht wil maar moeilijk op gang komen en ik heb een uitgebreide lunch. Op de middag gaat het motregenen en dan besluit ik om vanuit Nijverdal naar Zwolle te fietsen. Wellicht even kijken of De Singel open is en daarna op de trein terug naar Steenwijk. Ik geloof dat De Singel uit het plan is geknipt want ik ben bekaf als ik in Zwolle kom. Ik wil gewoon naar huis! Op de foto het kasteeltje van de familie Palthe bij Haarle. In het Facebook-bericht lees ik dat het net is geschilderd waardoor het weer sneeuwwit is. Het steekt scherp genoeg af bij de grijze lucht. Dat is het laatste bericht voor vanavond, morgen maar weer eens kijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten