dinsdag 4 oktober 2022

Week Spot: Infinity


In principe heb ik helemaal geen plannen gemaakt voor de komende week. Dit in verband met de thuissituatie. Ik ga ervan uit dat ik morgen gewoon aan het werk ga. Qua radioshows hang ik een 'onder voorbehoud' aan 'Afterglow' op donderdag en mijn tijdelijke 'nieuwe' show op vrijdag. Voor wat betreft het vinyl... dat moet zijn doorgang wel kunnen vinden. Beide shows geven me ontzettend veel plezier en kan wellicht net het juiste 'verzetje' zijn. In 'Do The 45' wil ik deze week beginnen met alle singles vanaf december 2021 op alfabetische volgorde van platenlabels. Dat zou betekenen dat ik komende zaterdag de labels met een 'A' ga behandelen. Door toedoen van onder andere Atlantic is dit weer een volledige show. Ik zit eerst te denken aan een Atlantic als de Week Spot, maar ga dan tellen in de lijst. Ongeveer halverwege kom ik uit bij Athens Of The North. Er is nóg een mogelijke Week Spot 'favoriet' maar deze is op een heel ander platenlabel. Als ik Infinity zie staan, weet ik het. Infinity heeft deze week de Week Spot met 'Queen Of My Universe' uit 1980.

Er is een hoop verwarring over Infinity. Op 45cat wordt de groep gelinkt aan Billy Butler & Infinity, maar dat is een andere Infinity! 'Onze' Infinity heeft waarschijnlijk de naam veranderd om naamsverwarring met Billy Butler's band te voorkomen. Op Facebook is de groep bekend als The Ebony Diamond (formerly Infinity), maar dan opnieuw... In 2014 is een single met onuitgebrachte opnames uit 1975 op de markt gebracht als The Ebony Diamond. De twee oorspronkelijke Infinity-singles komen uit 1979 en 1980. Ik kom ook een krantenkop tegen op Facebook met de tekst dat 'Ebony Diamond shines after a year of work'. Ik heb het gevoel dat er iets niet helemaal klopt in de chronologie. 'Queen Of My Universe' verschijnt echter in 1980 op het Wilker-label en is nu een gezocht collector's item. Koren op de molen van het Schotse Athens Of The North-label. Dat heeft inmiddels twee singles van Infinity opnieuw uitgebracht. 'Queen Of My Universe' is een vlotte discostamper met prachtige harmonieën waarover het krantenartikel ook gaat. Dat weet ons te melden dat de drie heren Rodney Dorsey, Carroll Ellis en Raymond Crawley heten en dat het nog studenten zijn. Vandaar dat het ook niet de Infinity van Billy Butler kan zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten