donderdag 27 oktober 2022

Hittebui


De 'Afterglow' van vanavond is in ieder geval al geen uitschieter. De microfoon laat me verschillende keren in de steek. Tijdens de andere shows is dat doorgaans snel opgelost omdat de aanwezigen in de chatroom het me laten weten. Ik doe vanavond echter de 'Vinyl Albums Top 40' en de singles-uitvoering. Hierdoor zit ik grotendeels op een externe pagina en zie ik pas dat de microfoon niet meewerkt als ik de plaat heb gestart. Alsof dat niet genoeg is knalt om half drie het internet eruit. Eerst denk ik nog aan een zekering maar dan was het licht in de gang ook uit gegaan. Het blijkt dus écht een internetstoring te zijn. Het is pas weer aan gegaan en nu heb ik opeens niet meer de moed voor een volgende 'Singles round-up'. Even een berichtje met een foto? Ik blader door mijn foto-archief en zie dan de bovenstaande foto. Natuurlijk is het extreem weer op dit moment. Het is moeilijk voor te stellen dat het 22 graden zal worden terwijl de klok zaterdag een uur terug gaat. Allemaal de schuld van de opwarming? Bijgaande foto toont dat het wel vaker is gebeurd. In 2017 is het in het weekend van 14 en 15 oktober nog een tikkeltje warmer. Ik fiets de zondag gewoon in mijn t-shirt. Uit mijn blote hoofd weet ik ook dat het in 2005 nog extreem warm is in oktober en zelfs in begin november. Het is dus niet zo uniek als ze het willen laten geloven op het journaal. Een nostalgische foto met de Pioneer en een gezellig bochtje om over Hoogeveen. Morgen weer verder met de 'Singles round-up', nu eerst maar slapen na alle 'spanning' van vanavond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten