dinsdag 26 juli 2022

Week Spot: Stage IV


Het internet heeft hier een tijdje eruit gelegen waardoor ik helemaal niets heb kunnen doen. Okay, ik had een bericht in Word kunnen schrijven, dat geef ik eerlijk toe. Op een ene of andere manier ben ik niet in de stemming voor een 'Singles round-up' want jullie hebben nog de laatste singles van Mark tegoed. Intussen ben ik aan het speuren naar een geschikte Week Spot. Ik ga komend weekend het jaar 1971 centraal stellen, het enige jaar uit dat decennium dat ik in twee jaar nog niet heb gebruikt. Ik zoek met name naar een ''standout' in de lijst waar ik nog niet eerder over heb geschreven. Even heb ik mijn zinnen gezet op Nolan Porter maar herinner dan dat deze al eens de Week Spot heeft gehad. Dat is ten tijde van zijn overlijden, weet ik nog te herinneren. Tja, dan blijft op het laatst één plaat over die ik heel graag als Week Spot wil gebruiken. Nu maar te hopen dat er iets is te vinden over de groep. De Week Spot van deze week is 'Just Another Guy' van Stage IV uit 1971.

Helaas... het wordt geen lang verhaal. Het lijkt erop alsof Stage IV uit New York komt en het levert in 1971 slechts één single af op het Millie-label. 'Just Another Guy' is in dat geval de b-kant. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de a-kant nog nooit heb geproefd. George Kerr is een van de schrijvers van 'Just Another Guy' en ik meen me iets te herinneren dat er nog een andere uitvoering is van het nummer. Wat verder opvalt is dat het intro van 'My Girl' van The Temptations is gebruikt en dat hetzelfde stukje na twee minuten nog eens terug komt. 'Just Another Guy' valt in de categorie 'crossover', ook al is dat op zichzelf een nogal leeg begrip. Ik spits echter meteen mijn oren als de naam crossover valt. Het is het type opname dat niet heel erg amateuristisch klinkt, maar tegelijk ook niet helemaal perfect en dat geeft het nummer de juiste charme. Het is één van de 'duurdere' platen die ik van Mark heb gekocht en achteraf gezien is het een hele realistische prijs. Omdat de plaat niet Mint is, valt deze een beetje binnen mijn budget. Niet super zeldzaam maar wel erg gewild! Helaas... Meer kan ik er niet van maken. Morgen de lang verwachte 'Singles round-up' en anders het laatste deel van 'Het zilveren goud' van deze maand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten