zondag 31 juli 2022

Gele Bak Top 100: 2, 3 & 4


Ben ik alweer klaar voor een volgende Gele Bak Top 100? Nee, beslist niet! Zoals jullie zal zijn opgevallen in de 'Singles round-up' heb ik deze maand niet één single gekocht voor de Gele Bak. Het eerder geplande bezoekje aan Sneek gaat niets worden. In Steenwijk fiets ik geregeld langs Malle Pietje en daar moet ik weer eens binnen kijken. Idemdito voor de 'verscholen' kringloop achterop het industrieterrein. Ik ben in 2017 bij de laatste geweest en de platen is dan een grote puinhoop, maar hij is dan ook al bezig met een verbouwing. Ik neem aan dat dit inmiddels wel klaar moet zijn? Het is de laatste zondag van de maand en dus is het koopzondag in Meppel. Toch zie ik het niet zitten om door de regen naar Meppel te fietsen voor 'mijn maat'. Toch ben ik al bijna een half jaar niet meer in zijn winkel geweest en dus moest ik dat ergens in augustus eens gaan doen. Vandaag de ontknoping van de Gele Bak Top 100 met straks een verhaaltje over de nummer 1 van dit jaar. Rest me nu alleen nog de nummers 2, 3 en 4 met jullie te delen.

4. Be Mine Again - The Skope (NL, Fontana YF 278 136, A, 1967)

3. Hunting High And Low - A-Ha (Duitsland, Reprise 926 663-7, A, 1986)

2. Build - The Housemartins (Duitsland, Chrysalis 109 583, A, 1987)

De samenstelling van de top vier is geen eenvoudige klus of eigenlijk geldt dat voor de gehele top tien. Het is echter traditie dat ik de nummer 1 van een apart bericht voorzie en dat is een groepje dat ik al veel langer eens in de schijnwerpers wilde zetten. Daar is nu een mooie gelegenheid voor. Nog even een uurtje geduld en dan weten jullie wat de ultieme Gele Bak-aanwinst is geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten