maandag 11 juli 2022

Gele Bak Top 100: 60-53


Mis je iets als je geen smartphone hebt? Voor mezelf is een telefoon met internet iets uit een zeer grijs verleden. Soul-xotica is ooit geboren uit het toetsenbord van een Nokia N95 en dat resulteert in zeer compacte berichten in de jaren 2010 en 2011. Dan dooft het beeldscherm langzaam tot een niveau dat zelfs ik het niet meer kan zien. Natuurlijk kan het handig zijn! Ik moet nu nog wel eens ouderwets een collega bellen als ik een adres niet kan vinden, terwijl zij op Google Maps en Street View het huis helemaal in beeld krijgen. Ik heb gistermiddag gewandeld met mijn broer, zijn vrouw en mijn neefje. Dat laatste wil ik bijna tussen aanhalingstekens plaatsen want hij is zomaar geschikt voor een basketbalteam. Zomaar een wandeling door 'de achtertuin'. Een stukje onderweg naar Darp en langs de kazerne terug naar de hunebedden en via de schaapskooi van Havelte nog een bochtje om. Ik zou geen flauw idee hebben als ik het op kilometers moest schatten. Dan blijkt één van de familie iets te hebben geactiveerd op de telefoon en weet ik nu te melden dat we ruim acht kilometer hebben gelopen. Later vandaag ga ik het 4500e bericht met jullie delen. Nu eerst de laatste acht singles van de Gele Bak Top 100 van dit weekend.

60. Walk Don't Run - The Ventures (US, United Artists Silver Spotlight Series XW050, A, 1960, re: 1973)

59. Owner Of A Lonely Heart - Yes (Duitsland, Atco 79-9817-7, A, 1983)

58. Little Red Rooster - The Rolling Stones (NL, Decca AT 15 040, A, 1964)

57. A Minute Of Your Time - Gilbert O'Sullivan (NL, CBS CBSA 2452, A, 1982)

56. Life's Not Life - The Moody Blues (NL, Decca AT 15 058, A, 1967)

55. Living On An Island - Status Quo (Frankrijk/UK, Vertigo 6059 248, A, 1979)

54. If You Think You Know How To Love Me - Smokey (NL, Rak 5C 006-96 685, A, 1975)

53. I Still Want You - Del Fuegos (NL, London 886 027-7, A, 1986)

Bij Status Quo moet ik opmerken dat de single, volgens het label, is geperst in Frankrijk. Hetzelfde was het geval met enkele 2Tone-singles uit deze periode. De single is echter speciaal voor de Engelse markt geproduceerd. De Franse persing heeft 'Down Down' als b-kant voor 'Living On An Island', op deze Engelse persing is dat 'Runaway'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten