zondag 10 juli 2022

Gele Bak Top 100: 68-61


Er is een wonder gebeurd! Ik ben in het afgelopen uur een paar kilo afgevallen. Graag had ik een foto voor en na willen plaatsen, maar ik vrees dat jullie dat als reclame gaan zien en verder scrollen. Ofwel: Ik ben weer baardloos. Er zijn maar weinig dingen in het leven die ik niet kan uitstaan, maar ik ga er nu twee noemen: Baardgroei en scheren. Als je de baard laat groeien, hoef je niet te scheren. Als je je niet scheert, groeit een baard. Tot en met Nijeveen heb ik nog een soort van discipline. Meestal op zondagavond gaan snor en baard eraf, maar in Uffelte is het een zootje geworden. Het is nu geregeld na zes weken of soms zelfs twee maanden dat ik het scheermes hanteer. Eigenlijk zou ik het nu best eens vaker kunnen doen? Ik ben al sinds Engeland van het nat scheren, temeer omdat mijn Philishave niet in het stopcontact kan. Zo nu en dan heb ik een periode van fijne scheermesjes. De Action heeft lange tijd een 'huismerk' van wegwerpscheermesjes en deze zijn spotgoedkoop. De laatste keer bij de Action blijken deze uit het assortiment te zijn verdwenen. Sinds een paar maanden heb ik de 'Care'-lijn van Albert Heijn ontdekt. Terug naar een vast apparaat maar de reservemesjes zijn relatief goedkoop als je het vergelijkt met Gilette en Wilkinson. Ik zou het scheren met deze mesjes bijna leuk gaan vinden en dus moet ik weer de discipline vinden om meer regelmatig te scheren. Nu dan maar het tweede deel van de weekendtrip op Soul-xotica in de julimaand. Hierbij de nummers 68 tot en met 61.

68. Falling Apart At The Seams - The Marmalade (NL, Target 5C 006-97528, A, 1976)

67. Angel Eyes - Roxy Music (UK, Polydor POSP 67, A, 1979)

66. Bigmouth Strikes Again - The Smiths (UK, Rough Trade RT 192, A, 1986)

65. Magic Mary - Holland (NL, Delta D 1089, A, 1975)

64. Get It Right Next Time - Gerry Rafferty (Duitsland, United Artists 1C 006-82725, A, 1979)

63. Just Got Lucky - JoBoxers (NL, RCA PB-68051, A, 1983)

62. Message Understood - Sandie Shaw (Zuid Afrika, Pye PY 55, A, 1965)

61. Ramblin' Gamblin' Man - Bob Seger System (US, Capitol 2297, A, 1968)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten