woensdag 20 mei 2020

Week Spot: Average White Band



Aan de ene kant ben ik wel tevreden met de line-up van het afgelopen jaar. Eén draaitafel met een Tonar-banaan voor het styreen en een zwaarder Stanton-element op de andere om de meer funky georiënteerde platen op vinyl 'steviger' te laten klinken. Aan de andere kant zou ik toch graag weer banaantjes zien op beide draaitafels zodat ik niet mijn platenkeuze erop hoef aan te passen. Ik ga komende week nog één poging wagen met de ene speler en hou intussen een nagenoeg ongebruikt exemplaar op Marktplaats in het achterhoofd. Eén van de twee is acht jaar oud en de andere zeven plus dat de spelers bij mij vrij intensief worden gebruikt. En ja, met het nog één keer 'proberen' bedoel ik dat ik weer een banaantje kan hangen onder deze speler en de balans op orde kan brengen. Met een Stanton en een Tonar in het achterhoofd en het voornemen om in juli alle Week Spots van dit jaar achtereen te draaien in 'Do The 45' maakt dat ik nog steeds rekening hou met de Week Spot. American Gypsy van afgelopen week is op styreen en dus moet het deze week vinyl zijn. Ik heb afgelopen zaterdag geen 'Do The 45' gedaan en de week ervoor een 'digitale' show en ik mis de show en het soul-vinyl oprecht. Het enige contact dat ik nu nog heb is middels de eerste twee 'Vakantiemixen' op de mp3-speler. Op de tweede staat het prijsnummer van Average White Band dat smeekt om Week Spot te worden, maar ja... de groep heeft al eerder een Week Spot gehad met 'Ace Of Hearts' en dus valt er niet zoveel te schrijven. De Week Spot van volgende week ligt al in de planning en over twee weken zou ik weer in staat moeten zijn om vinyl te kunnen draaien. Dan wellicht een nieuwere aanwinst. De Week Spot is deze week 'Queen Of My Soul' van Average White Band uit 1976. Uiteraard in de lange versie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten