vrijdag 16 maart 2012

verhoesbui

Dat is lang geleden! Een hoesbui! Ik ben echter al vanaf zes uur vanochtend bezig geweest en heb het voor elkaar gekregen: Ik slaap vannacht voor het eerst in Nijeveen. Het is een beetje behelpen, want de gaskachel kon niet meteen worden aangesloten en bovendien mist het bed twee moertjes, waardoor ik een tweede (en waarschijnlijk ook een derde en vierde) nacht met het matras op de vloer zal moeten slapen. Extra dekentje erbij, want het is toch wel een beetje fris. De verhuizing zélf ging ook al niet van een leien dakje. Ik had een busje geleend van een vriend. Toen we de eerste lading aan boord hadden en de straat uitreden, kregen we een klapband. Desondanks hebben we het in twee vrachten weten te houden, volgende week de rest. Vandaag vijf- of zesduizend singles, vijf huisvuilzakken met kleding, de stereo, de kachel, het bed en ongeveer zevenhonderd elpees. Daarna moest ik vanavond ook nog acht kilometer door de mist van Steenwijk naar Nijeveen, dus ik heb het wel gehad! Ook via deze weg nog mijn hartelijke dank aan mijn volger Benny van der Zweep voor het besturen van de barrel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten