zondag 8 augustus 2010

de Eindstreep van juli

De eindstreep van de vakantie werd gisteravond om zeven uur gehaald. Twee onvergetelijke weken, ruim 900 fietskilometers en al met al weinig wanklank qua weer. De komende tijd gaat de fietstocht opnieuw beleefd worden in schrift, echter kent Soul-xotica zijn formaliteiten. Eentje daarvan is de Eindstreep. Welke tien platen hebben me veel gedaan gedurende juli?

Dan moest ik beginnen met de ontdekking dat Hope Sandoval weer terug in zaken is. Komende dinsdag treedt ze op in Paradiso, heb vorige week nog getwijfeld om de vakantie af te kappen zodat ik geld zou overhouden voor concertbezoek, maar koos toch maar voor de cd (als vinyl niet leverbaar is) en een week fietsen. Ook een extra vermelding bij Dusty. Ik weet nog steeds niet waarom ik in een huilbui uitbarstte...

* Hope Sandoval & The Warm Inventions- Trouble (2009)
* Dusty Springfield- How Can I Be Sure (1970)
* The Classics- My Lady Of Spain (1972)
* The Grapefruit Zoo- Said Before It Couldn't Happen To Me (2009)
* James White & The Contortions- Designed To Kill (1980)
* Guess Who- Share The Land (1970)
* Dan Fogelberg- Nether Lands (1977, buitencategorie)
* Air- All I Need (1998)
* Nicole Willis & The Soul Investigators- If This Ain't Love (2006, mijn zomerhit van dit jaar)
en op de valreep:
* Adjeef The Poet- Iekk... I'm A Freak (1967).
Plaatopname valt toch een beetje tegen, theremin had scheller gemogen, desalnietteplus een aardige 'nugget'.
Herontdekte cd van de maand: 'Moon Safari' van Air. Wist niet eens dat ik hem had! Rothersenschudding...

Okay, dat was dat, nu het moment waarop u alledrie (ja..., tijdens de rust heb ik er twee fans bij gekregen! Zou het een teken zijn...???) hebt gewacht: The Summertime Blues parts 1-13. Lijkt Jean-Michel Jarre wel...

1 opmerking:

  1. Jean-Michel Jarre.., Jarre is dan toch wel een Friesche naam..?, zou je in ieder geval wel zeggen met die muziek..
    Boint

    BeantwoordenVerwijderen