vrijdag 7 december 2018

(Kn)uffelt(j)e: vrijdag 7 december



Gisteren hing nog één blaadje aan de plataan en ik verwacht dat deze nu eraf moet zijn. Hoewel de buienradar zegt dat het niet boven de windkracht vijf zal komen, heb ik vanavond in huis een paar windstoten gemerkt die duidelijk krachtiger waren. Straks maar weer even kijken want ik zal morgenochtend naar Meppel moeten. Omdat het openbaar vervoer in het weekend erg slecht is geregeld (een bus per anderhalf uur), zou ik het eigenlijk wel met de fiets moeten kunnen doen. Windkracht vijf is dan voor mij het maximum. Windkracht zes is al heftig op een gewone fiets, op een ligfiets is het vragen om ongelukken. Nog drie en een halve week te gaan voor 2018 en het liefste zou ik de komende weken nog ruim 300 kilometer willen fietsen. Dat zal wel niet gaan lukken, denk ik? Ik heb ooit eens het malle streven van zevenduizend kilometer per jaar in mijn hoofd gehaald. Ik zit nu op de 6700 kilometer en de batterij is vijftig weken geleden verwisseld. Als ik vijf dagen in de week met de fiets op en neer Meppel ga, zou dat goed zijn voor 130 kilometer. Ik ga het dus net wel of net niet redden. Vandaag een foto uit het archief. Het is de wandeling door het Uffelter Binnenveld die ik op 14 oktober van dit jaar heb gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten