zondag 29 november 2015

haastbui: The Doors



Het enorme voordeel dat Blogger werkt met Amerikaanse tijden. Het is net klokslag zeven uur op de vroege maandagmorgen, maar als ik me niet vergis wordt dit bericht nog verwerkt als zijnde 'zondag 29 november'. Even een 'vluggertje'. Er zijn van die dagen dat ik nu naar bed ga en komende nacht zal dat ook zeker weer het geval worden. Nu ben ik echter pas een uur wakker. Ik heb beloofd vandaag te zullen helpen met een grote mailing in Genemuiden. We hebben prachtig weer uitgezocht en dat meen ik oprecht. Natuurlijk is het ontzettend fijn om post rond te brengen bij zonneschijn en twintig graden, maar als de elementen van de natuur proberen de overhand te krijgen, wordt het werk nóg avontuurlijker. De buienradar geeft weinig hoop voor Genemuiden. De buienkans is groot gedurende de hele dag, minimaal 25 procent, maar geeft het pas vanaf 1 uur aan dat er druppels uit de wolk vallen. Om twee uur staat een buienkans van 99 procent ingetekend. Hopelijk is het einde dan in zicht, want ik heb begrepen dat er hulp komt uit Zwolle en dat zijn 'snelle jongens'. Ik kijk niet uit naar een ervaring zoals in september en dat ik pas om acht uur weer in Nijeveen ben. Dat is dus het plan voor overdag. Mijn voorman haalt me om kwart voor acht op van huis, althans... dat is de afspraak. Hem kennende wil dat nog wel eens een uur later worden, maar ik zit in ieder geval klaar. Voor Soul-xotica denk ik erover na om 'De Eindstreep' terug te brengen, maar in een andere vorm dan voordien. Tijdens het bestellen van de mailing nog maar eens overdenken. Vannacht, de ochtend van de eerste december, ga ik me schrap zetten voor het samenstellen van de Blauwe Bak Top 100 over 2015 en ga dit de komende drie kwartier even lastiger maken: Ik ga de 'onbekende' kandidaten nog eens draaien.

Ik heb de lange lijst afgelopen week ingekort tot een lijst van 145 titels. Daarvan moeten dus nog 45 titels afvallen, die al 'favoriet' zijn. Vervolgens appels en peren vergelijken en de Top 100 maken. Het is iedere keer zwaar, maar dit jaar wordt ie extra lastig doordat ik méér gericht singles heb gekocht dan voorgaande jaren. Ik heb ongeveer veertig titels die, hoe dan ook, in de top vijf moeten. Jullie begrijpen het al... het wordt een hele onderneming. De lijst ga ik weer in tien delen publiceren. Eerst de komende drie weekeinden met iedere dag een aftelling van tien. Donderdag 24 december tot en met zondag 27 december krijgen jullie de top 40. De tijd van podcasts opnemen, ligt al lang achter me en om de lijst te horen, zullen jullie moeten inschakelen bij Wolfman Radio. Komende zaterdag draai ik de 45 singles die het níet hebben gehaald. Zaterdag 12 december draai ik vanaf drie uur 's middags de nummers 100 tot en met 51 en de top 50 is op zaterdag 19 december. Een beetje vroeg, maar dat komt omdat ik tweede kerstdag nog bij moeder wil zijn. Gezien ik 's avonds ook al ben ingekapseld tussen twee shows en ik nooit vijftig liedjes in twee uren kan proppen, leren jullie de 'clou' van de Top 100 al vroeg kennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten