woensdag 31 januari 2024

Eindstreep: januari 2024


Nou, als het jaar zo snel gaat deze als deze eerste januarimaand dan heb ik al bijna weer trek in oliebollen. Nieuwjaarsochtend voelt als gisteren en toch is er alweer genoeg gebeurd in de tussentijd. Natuurlijk ben ik eerst hersteld van de hardnekkige griep die me gedurende december in de greep heeft gehouden. De eerste singles zijn ook alweer een feit inclusief platen waarvan ik het bestaan niet wist op oudejaarsdag 2023. Het is een relatief rustige start van het nieuwe jaar en dat is wel vaker het geval bij deze maand. Vorig jaar heb ik flink boodschappen gedaan in Assen en in voorgaande jaren reken ik vaak af bij Mark. Dat laatste heb ik vorige week nog gedaan met een speciaal verzoek. Ik heb gevraagd om een pakket van ongeveer dertig met uitsluitend singles van 6 of 8 pond. De lijst is namelijk ontzettend lang en de laatste maanden zijn het vooral 'dure' singles. Mark heeft vaak de neiging om recente 'dure' platen aan de pakketten toe te voegen waardoor ik bijna een singlekoffer vol singles van zes pond in de lijst blijf houden. Wordt vervolgd in februari: Geen superzeldzame collector's items maar het bewijs dat je beneden een tientje nog altijd zeer fijne soul kan vinden. De Blauwe Bak is de overduidelijke winnaar deze maand en dus kan ik volstaan met één top tien.

In totaal heb ik in deze maand 28 singles besteld of gekocht. Buiten de singles van Mark om zijn er drie onderweg. Althans, de derde is 'in behandeling' genomen maar weet niet of dit een 'pre-order' is geweest of dat de plaat nu wordt opgestuurd. Daar zal ik naar verwachting nog wel invoerkosten over moeten betalen. De overige twee zijn van Juno en eentje zou ik al verwacht hebben. De andere is gisteren op de bus gegaan. Er zijn vier platen die ik als 'dubbel' reken en dat is inclusief de 12" van Joyce Sims die ik in de kortere versie op single heb. De overige drie zijn 'Change With The Times' van Van McCoy, 'Nothing Can Stop Me' van Gene Chandler en 'New York City' van Tabou Combo. Die doen dus niet mee voor de top tien. Er zijn dan 21 singles voor de Blauwe Bak waarbij ik de 'pre-orders' heb gerekend. De platen van Mark van vorige maand zijn al een beetje mee gegaan in de 'Eindstreep' van december (onder andere Rufus) en dus laat ik die achterwege. Van de singles die daadwerkelijk in januari zijn besteld en binnengekomen kan ik de volgende balans opmaken.

1. Put A Hurtin On My Heart - The Herbs

2. California Montage - Young-Holt Unlimited

3. I'd Be Lying - MT Jones

4. Thank God For Peace - Wayne Spence & Smilin' Faces

5. Frightened Girl - Silent Majority

6. I Can't Stay Away - The Caressors

7. Endless Road - Time Bandits

8. Winter Go Away - Holly Maxwell

9. I've Gotta Go - The Ovations

10. This Empty Place - Tangeers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten