zondag 11 juni 2023

Beeld uit het verleden: 10 juni 2019


Houdt het mooie weer me in de greep? Niet echt. Ik geniet van het zomerse weer tijdens het bezorgen. Ik heb ergens in de verte wel een plannetje voor vandaag, maar ik weet ook dat je met dertig graden niet voor je lol op een buitenweggetje wil zijn. In plaats daarvan heb ik vanmiddag platen terug gezet in de Blauwe Bakken. Een karwei waar ik ook al een tijdje tegenop had gehikt en dat écht eens moest gebeuren. In huis is het lekker koel en ik steek zo nu en dan mijn neus om het hoekje op het terras voor een drankje en een sigaartje. Het fraaie weer houdt nog deze hele week aan en dus kan ik woensdag en vrijdag weer volop zon happen. Beide keren in Meppel omdat ze daar een mailing hebben de komende week. Omdat ik op dit moment niet echt inspiratie heb voor een bericht, ben ik weer eens in het foto-archief gedoken. Ik kijk specifiek naar een foto van rond deze datum en maandag 10 juni 2019 komt dan het meeste in de buurt.

De Pioneer is een paar weken eerder met vervroegd pensioen gegaan. Het is in ieder geval niet meer vertrouwd om hierop vele kilometers af te leggen. In Meppel hebben we een elektrische fiets staan die verder door niemand wordt gebruikt. Al gauw krijg ik Nijeveen als mijn bezorggebied en opeens komt de e-bike erg goed van pas. Privé wil ik hem niet echt veel gebruiken maar kom in het Pinksterweekend van 2019 in de verleiding. Ik wil namelijk dolgraag weten wat de actieradius is van de fiets. Dat valt in zijn geheel niet tegen. Tot Appelscha gaat het fijn en daarna begint de batterij snel leeg te raken. Ik ben tot aan Smilde geweest en fiets door naar Oranje. Bij het cafetaria op het kruispunt drink ik een paar glazen terwijl de e-bike aan het stroom mag. Ik denk dat ik een uurtje heb gezeten maar... dat heeft geen effect voor de fiets. De batterij laadt nauwelijks. Even later moet ik de motor al afzetten en verder fietsen. Dat valt tegen maar we hebben het gered! Ik meen dat ik onderweg de inspiratie moet hebben gekregen voor de 'Blauwe Bak-Veteranen', een rubriek die ernstig ter ziele is gegaan. Op de foto het fabriekspand in Oranje dat eerst jaren heeft dienstgedaan als Speelstad Oranje en in 2015 landelijk nieuws is als er relletjes zijn bij het plaatsen van asielzoekers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten