woensdag 29 januari 2020

Week Spot: The Majestic Arrows



Vanavond ga ik jullie op maar liefst drie berichten trakteren en dit is de eerste. Ik heb het gisteren al een beetje aangekondigd maar ik heb deze week een erg eenvoudige Week Spot. Ik heb 'The Magic Of Your Love' in 2015 tot Week Spot gebombardeerd en heb toen getracht het hele verhaal te vertellen over Arrow Brown. De charmante en nét iets te fatsoenlijke huisvader die een dubbelleven leidt als bandiet. Dat laatste heeft met een fascinatie te maken voor Al Capone. Het resulteert in een hous in Chicago vol weggelopen meisjes en vrouwen die hij van straat heeft opgepikt. Hun inkomsten vormen het zakgeld voor de bandiet Arrow Brown. De vrouwen worden tegen elkaar uitgespeeld en ergens in de sage gaat ook nog een man de gehaktmolen in. Daarnaast is Brown muziekliefhebber en heeft een soort van karaoke-set waarbij hij de muziek plotseling kan weg draaien zodat hij het live-geluid van de zanger of zangeres kan horen. Dit resulteert weer in het Bandit-label met tal van singles gedurende de jaren zeventig en tachtig. De dames lopen na 1978 één voor één weg en Brown overlijdt in 1990 in een misère en verlaten door iedereen. Een verhaal dat leest als een filmscript en daar wordt al jaren aan gewerkt. The Majestic Arrows is in 1973 de 'supergroep' van Bandit en bevat ook Arrow's dochter uit zijn eerste huwelijk. Hoe verwerpelijk de praktijken ook zijn van Brown, muzikaal zit het allemaal erg geraffineerd in elkaar. Suikerzoete violen, stevige producties en harmonieën om voor te sterven. Ik kies deze week voor 'Doing It For Us' van The Majestic Arrows hoewel de keuze lastig is want de b-kant is net zo mooi, maar dit is in 2015 ook al het geval bij 'Magic' en de b-kant 'We Love Together'. 'Doing It For Us' van The Majestic Arrows uit 1973 is deze week dus de Week Spot. Voor het verhaal verwijs ik jullie graag naar het bericht van 29 juli 2015.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten