zaterdag 18 april 2020

Nieuwe buren



Ik heb niet echt meer de moed om een volledig bericht te schrijven en zet dus een joker in voor vandaag: Een foto uit mijn persoonlijke album. Sinds een paar weken heb ik nieuwe buren. Er zijn wel vaker schapen geweest in het weiland op de hoek van de Zuidstraat en de Dorpsstraat maar nooit zo vroeg in het seizoen. Het is aangenaam gezelschap. Je ziet de lammetjes per week ouder worden. Een paar weken geleden werd er nog volop gespeeld met elkaar, je ziet nu dat ze begrijpen hoe de toekomst er uit gaat zien en dat er vooral veel gegraasd moet worden. Moeder begrijpt ook dat de tijd is aangebroken en duwt soms met lichte dwang de jongeling in beweging als deze het wel erg fijn vindt om erbij te blijven liggen. Ik wil graag moeder en kind op de foto hebben maar schapen zijn erg waakzaam. Zodra de wollige mamma het in de gaten krijgt, gaat ze pal voor de jongeling staan die overigens meteen naar de uiers grijpt. Let wel: Deze foto is al twee weken oud. Ze mogen vandaag evenwel dit blog opfleuren. Wellicht morgen nieuwe foto's want ik wil eigenlijk nog wel even wandelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten