donderdag 5 maart 2015

Week Spot 2012/10: Three Degrees



Het duurt tot juni 2012 eer ik op wekelijkse basis de Week Spot, of toen nog 'Tune Of The Week', behandel op Soul-xotica. De komende maanden wil ik de cirkel rond maken door, drie jaar na dato, alsnog het verhaal over de Week Spot van die week in 2012 te schrijven. In dit geval ben ik eigenlijk snel klaar en dat spijt me weinig, want eigenlijk ben ik wel klaar om mijn bedje in te duiken. Op 12 juni 2013 is deze single namelijk voorbij gekomen in 'Raddraaien' en daar heb ik de illustratie ook maar vandaan gehaald. Daar heb ik de vroege geschiedenis van The Three Degrees al helemaal uit de doeken gedaan en kan daar bijna twee jaar later niets op aanvullen. Wél ben ik er recent achter gekomen dat 'You're The Fool' eigenlijk een b-kant is, maar 'I Do Take You' is té weinig interessant in vergelijking met de keerzijde. The Three Degrees doet op dat moment, 1971, nog niet aan hits. Het succes komt wereldwijd pas in 1974 met 'When Will I See You Again'. Nederland is er vroeg bij, bij ons staat 'Dirty Ol' Man' bovenaan de hitparade. Overigens kan ik bij deze nog mededelen dat 'Do The 45' deze zaterdag in het 'slot' van 'The Vinyl Countdown' komt omdat ik zaterdagmiddag even iets anders heb. 'You're The Fool' van The Three Degrees komt dus ergens tussen elf en twee voorbij in 'The Week Spot-carousel'. Morgen krijgen jullie alsnog de eerste 'Singles round-up' van deze maand, ik heb vanmiddag namelijk acht singles gekocht bij de 'nieuwe' kringloopwinkel van Steenwijk. Die gooi ik op een hoopje met de vier laatste soul-aanwinsten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten