zaterdag 30 maart 2019

Blauwe Bak Top 40 2019/1: 11-20



Voor de allerlaatste keer? Ik geloof er niets van en bovendien heeft het wel vaker gedreigd. Ik ben vanmiddag naar De Buze in Steenwijk geweest waar 'voor de allerlaatste keer' een feest met live-muziek werd gehouden. In 2009 en 2013 heeft het op een zelfde manier gedreigd en toen zijn al plannen gemaakt om de podiumfunctie te behouden. Ik neem aan dat dit anno 2019 in werking wordt gesteld. Hoe dan ook: Het feestje. Mijn vroegere prulnoise-compaan Chemoboi laat weten dat hij twee sets doet waarvan de eerste om vier uur. Ik kom net binnen als hij bezig is aan zijn eerste set. De entree is drie euro en een gratis consumptie. Er wordt me meteen een halve liter bier voor gehouden en ik deins terug. Gelukkig mag ik een extra muntje om mijn cola te bemachtigen. De coverbands regeren op de vroege avond en om zeven uur zijn mijn muntjes op. Ik wil eigenlijk wel naar huis en dat heeft ook met het weer te maken. Ik heb niets anders dan een t-shirt en een dun zomerjasje en het wordt naar mijn gevoel steeds kouder. Ik moet ook vaststellen dat ik het definitief helemaal heb gehad met 'bandjes kijken'. Ik reageer niet lekker op cola of andere prik en heb teveel bands in mijn leven gezien om snel verrast te zijn, zeker op een festival. Het wc-optreden van Tumblers Edge reken ik dan tot de beste band die ik heb gezien. En morgen? Ik ga morgen helemaal niks doen! Dinsdag blijkt gunstiger uit te pakken dan dat ik had verwacht: Vijftien graden met weinig zon en pas op de avond een regenkans. Zwakke zuidoostelijke wind en dat komt overeen met de eerste plannen die ik heb. Het lijkt erop alsof we dinsdag flink kunnen fietsen! Nu eerst het volgende deel uit de Blauwe Bak Top 40.

20. Cry To Me-Loleatta Holloway (US, Aware AW-047, 1974)

19. Got To Get You Back-Sons Of Robin Stone (UK, Atlantic K 10441, 1974)

18. I Need You-Otis Leavill (US, Dakar 45-614, 1969)

17. Oh Baby-Wayne Miran & Rush Release (Frankrijk, Roulette R.12.179, 1975)

16. I Finally Found You-Rufus (US, ABC 11376, 1973)

15. Crying Won’t Help You Now-Clyde McPhatter (US, Mercury 72407, 1965, re: 1979)

14. Hung Up On You-Billy Butler & Infinity (US, Pride PR 1026, 1973)

13. Memory Lane-Minnie Riperton (US, Capitol 4706, 1979)

12. And Black Is Beautiful-Nickie Lee (US, Mala M-12.025, 1968)

11. Christine-Executive Suite (US, Jubilee 45-5705, 1970)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten