dinsdag 31 juli 2018

Eindstreep: juli 2018



Augustus is koud een kwartier bezig of de eerste twee singles zijn alweer besteld. Ditmaal komt het door een bericht op Facebook van 'goede vriend' Alberto uit Italië. Hij bestiert het Cannonball-label waarvan ik de Jackson Brothers sinds 2016 in de gospel-koffer heb staan. Cannonball is echter zéér actief geworden in de afgelopen jaren en voor een aantal nieuwe releases heb ik mee geholpen aan de promotie dankzij mijn radioshows. Van de 'nieuwe' releases is nog een single van vorig jaar welke steeds meer is gaan 'groeien' bij mij, maar ja... het ding was binnen een paar weken stijf uitverkocht. Nu blijkt Alberto in de hoek van een kast een stapeltje te hebben gevonden: De 'oude' van Grace Love en de laatste van El' Willie (die ik actief heb gepromoot in 'Tuesday Night Music Club') en die mogen samen voor een spotprijsje. De tweede voor de helft van de prijs, zo'n aanbieding. Nu dan de 'Eindstreep' van deze maand. Ik heb besloten tóch de platen van Mark uit juni mee te nemen in het overzicht.

Het gaat lekker met de platenhandel op dit moment. Ik hoef eigenlijk niet eens singles te kopen om tot een 'Eindstreep' te komen, maar doe het desondanks toch. Nog maar eens afrekenen bij Mark, een losse Discogs-plaat en tenslotte de platen van afgelopen zaterdag. De singles die ik in juni van Mark heb gekocht zijn er in totaal zestien. Die gaan mee voor de top tien, maar voor de statistieken moet ik ze nu even weg laten. Dan kom ik uit op 33 singles voor juli 2018. Daarvan komen vijftien in de Blauwe Bak terecht en is sprake van zeven 'dubbele' singles. Het samenstellen van de 'Eindstreep' is lastig, maar als ik dan toch het verband moet los trekken? Dan moet het er zo uit zien:

1. Move Me No Mountain-Dionne Warwicke

2. Tomorrow May Not Come-Fran Oliver

3. Do Right Woman, Do Right Man-Otis Clay

4. Finger Pointers-Choice Four

5. Can't Lose This Feeling For You-Tommy & Johnny

6. I Can See Him Loving You-Anderson Brothers

7. Sexy Girl-9th Creation

8. Glad To Be Home-Charles Smith & Jeff Cooper

9. Special Agent 34 24 38-Mamie Galore

10. Watch It With My Heart-José Feliciano

Geen opmerkingen:

Een reactie posten