maandag 31 juli 2023

Eindstreep: juli 2023


De maand augustus is koud twee uren oud of de eerste zes singles zijn al besteld. Later deze week verwacht ik meer titels en kan ik weer beginnen aan de eerste 'Singles round-up'. De platenspelers worden morgen bezorgd en het mengpaneel komende woensdag. Dat laatste is evengoed nog een verrassing want ik had, eerlijk gezegd, niet verwacht dat ze nog een 'new old stock' in de schappen zouden hebben. Sterker nog: Ze hebben meer dan één! Ik heb vanmiddag de lijstjes al gemaakt voor de 'Eindstreep' van vandaag en de foto heb ik vanavond bewerkt. Omdat juli slechts eenendertig dagen telt, stop ik zowel de Gele als de Blauwe Bak in dit bericht. Daarna mag ik gaan nadenken of ik dit weekend wéér een jaren tachtig-aflevering van The Vinyl Summer Spirit ga doen of eerst toch 1979. Nu eerst de maand officieel afsluiten met de 'Eindstreep'.

Ik heb bewust de nieuwste zes op deze eerste augustus afgerekend. Ik heb deze maand alweer genoeg platen kunnen bij schrijven. De Blauwe Bak is de winnaar met 45 fysieke singles. Daar reken ik de recente Izipho niet bij want die gaat mee voor volgende maand. Er zijn dertig nieuwe titels voorde Gele Bak. Er zijn zeven dubbele singles en vóór twee uren geleden zijn er twaalf 'onderweg'. Daar zit namelijk ook een 'pre-order' bij die pas eind augustus gaat verschijnen. Verder heb ik nog dertien titels uit de vorige maand die mee mogen in de lijst, hoewel dat dan alleen in geval van de Blauwe Bak is. Ik trap af met de top tien van Gele Bak-aanwinsten.

1. Ragamuffin Man - Manfred Mann

2. Goin' Down To Laurel - Steve Forbert

3. Angelina - The World

4. Indian Summer - Audience

5. Lovin' You Ain't Easy - Pagliaro

6. Moon Talk - Sammy Soul Set

7. Tell It All About Boys - Dolly Dots

8. Tomorrow's A New Day - Crabby Appleton

9. Don't Leave Me This Way - Communards

10. You Won't Be Leaving - Herman's Hermits

En vervolgens de top tien van de Blauwe Bak.

1. I Can't Stop Loving You - Cornelius Brothers & Sister Rose

2. No One Can Do The Things You Do - Robbie Mitchell & Darryl Patterson

3. Waterloo Bossa - Sand Dollars

4. I Know A Man - P. Stampley & The Stars Of Jerusalem

5. Rebel - Carmy Love

6. Crystal Blue Persuasion - The Naturals

7. Sweet Talk - Robin Beck

8. Love You Better - Monophonics

9. Lonely Days, Lonely Nights - Don Downing

10. You Gotta Let Go - Marcia Hines

Geen opmerkingen:

Een reactie posten