dinsdag 30 april 2024

Eindstreep: april 2024


In blijde verwachting. Zo kan ik deze maand in één keer samenvatten. In blijde verwachting van het voorjaar als het plots nog even herfst dreigt te worden en in blijde verwachting van héél veel singles. De singles van Mark zijn nog altijd onderweg. De order die ik vrijdag heb geplaatst zal naar verwachting morgen worden verzonden. Ik las iets dergelijks op de website, iets van een korte vakantie rondom Koningsdag. En ik heb begrepen dat ik nóg meer singles tegemoet kan zien. Het komt volgende maand wel goed met de 'Singles round-up'. En hoe zit het met de maand april? Welnu, qua Gele Bak word ik vooral gered door Assen. Bij de Blauwe Bak heb ik zelfs nog wat pre-orders nodig uit vorige maanden om tot een top tien te komen. Uiteindelijk is het dan toch nog wel vrij eenvoudig om twee top tien-lijstjes te maken ondanks dat het deze maand niet overloopt van de platen. Uiteraard kunnen we wellicht twintig of dertig erbij op rekenen van Mark, maar dat is vooralsnog een verrassing.

Ik laat het pakket van Mark even helemaal buiten beschouwing. Dat komt volgende maand wel. Buiten dat trek ik gedurende deze maand 79 maal de portemonnee voor een schijfje vinyl. Daar zijn zeven 'pre-orders' bij waarvan de laatste drie op 24 mei moeten gaan verschijnen. De Juno's zijn hier wel voor het einde van de maand schat ik zo, de andere zou iets langer kunnen nemen. Verder is de bestelling van vrijdag nog niet gearriveerd en dat zijn er 23. Voor de Eindstreep komt het erop neer dat ik keuze heb uit 46 singles. De Gele Bak is uiteraard de grote winnaar deze maand: 34 singles die heden zijn binnengekomen. Er zijn 8 Blauwe Bak-singles die ik gedurende deze maand heb gekocht en welke reeds in de koffers staan plus vier die ik al eerder heb besteld en deze maand zijn binnengekomen. Verder reken ik 7 singles als dubbel en die doen helemaal niet mee. De top tien van de Gele Bak moest er als volgt uit zien:

1. Some Velvet Morning - Nancy Sinatra & Lee Hazlewood

2. Young Souls - Angela & The Rude

3. Action - Freddie Cannon

4. Yah Mo Be There - James Ingram & Michael McDonald

5. Do You Know The Way To San Jose - Dionne Warwick

6. Something About You - Level 42

7. I Should Have Known Better - Jim Diamond

8. Angie Baby - Helen Reddy

9. L'Amour Interdit - Gemini

10. Tell Me Something Good - Rufus

Tenslotte de top tien van de Blauwe Bak.

1. No Longer Mine - Thee Heart Tones

2. If I Was A Boy - Arthur Prysock

3. I Got You! - Cheeba's Prestige All Stars

4. Long Gone - Debbie Fleming

5. Beautiful You - Lynn Davis

6. You And I - American Gypsy

7. Baby Girl - Mel Day & Tito Lopez Combo

8. Don't Let It Ever End - Harvey Scales & The Seven Sounds

9. Creeping Around - Pratt & Moody

10. What Kind Of Fool Do You Think I Am - Bill Deal & The Rhondells

Geen opmerkingen:

Een reactie posten