vrijdag 22 maart 2024

Beeld uit het verleden: 22 maart 2020


Echt heel veel inspiratie om een 'Honderd achteruit' te schrijven heb ik op dit moment niet. Bovendien is het qua berichten nog ietsje te vroeg voor het Week Spot Kwartet en dus ga ik weer eens grasduinen in mijn foto-archief. Dan bij voorkeur een foto die op deze dag is genomen en het liefste ook een jaar dat recent nog niet aan bod is gekomen in deze rubriek. Ik ga gewoon de foto's door op chronologische volgorde en de eerste die ik heb genomen op 22 maart is in het jaar 2020. 'Blijf zoveel mogelijk binnen', is het devies van de overheid. Ik had nooit kunnen geloven dat het vak van postbode zó essentieel zou worden dat we juist wel ontheffing krijgen om buiten onze werkzaamheden uit te voeren. Deze zondagmiddag heb ik dan echt even behoefte om alles achter me te laten en lekker door het bos te slenteren. Je komt daar gewoon al bijna geen mens tegen maar op deze middag lijkt het echt uitgestorven te zijn. De camera gaat mee en nog op de Dorpsstraat zie ik opeens dit... De stralende zon moet ik even vereeuwigen. De foto's in het bos zijn meest in de schaduw gemaakt en zijn minder belangwekkend. De lente is gisteren officieel begonnen en in 2020 laat dit seizoen weten dat het niets aantrekt van de paniek in de wereld en gewoon volgens het schema gaat werken. Een klein verwenmomentje in een verder erg kille tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten